آموزشوردپرس

کدام فرمت تصویر برای وردپرس مناسب است؟

در فضای وب سه فرمت تصویر بیشتر استفاده می شود. این فرمت ها Webp ،PNG و Jpeg هستند. در این پست می خواهیم این سه فرمت را با هم مقایسه کنیم.

فرمت WEBP یک فرمت نوظهور است. این فرمت هنوز توسط خیلی از نرم افزار های ویرایش تصویر پشتیبانی نمی شود ولی رنگ بندی خوبی ارائه می دهد و حجمی بسیار بسیار کمتر از دو فرمت دیگر دارد.

مشکل اصلی این فرمت این است که بدلیل اینکه توسط نرم افزارهای ویرایشگر تصاویر پشتیبانی نمی شود شما به ابزارهای واسط برای خروجی گرفتن و تبدیل تصاویر نیاز دارید.

فرمت PNG بعد از فرمت WEBP فرمت مناسب بعدی است. این فرمت توسط همه نرم افزارهای معروف ویرایش تصویر پشتیبانی می شود و از حالت شفاف کاملا پشتیبانی می کند ولی نسبت به فرمت JPEG میزان رنگ بندی کمتری را پشتیبانی می کند. حجم تصاویر آن از Jpeg کمتر ولی از Webp بیشتر است. نمی توان بدون از دست دادن جزئیات ان را کم حجم کرد.

فرمت Jpeg یک فرمت عظیم الجثه است، از میلیون ها رنگ پشتیبانی می کند. این فرمت فشرده پذیری ندارد . بعد از اینکه این فرمت را کم حجم می کنید کلی از جزئیات از بین می رود. حداقل حجم آن بعد از حداقل حجم فرمت Webp در یک تصویر مشابه دو برابر بیشتر است.

آینده وب با فرمت WEBP است ولی هنوز خیلی از ابزارها از آن پشتیبانی نمی کنند. ولی بهترین فرمت برای کاهش حجم تصاویر وردپرس است.

موفق باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا