آموزشوردپرس

چطور تست استرس از یک سایت انجام بدهیم؟

بعد از اینکه یک سایت را آماده می کنید می توانید به کمک ابزاری که در این پست به شما معرفی می کنم، تست استرس کامل از آن انجام دهید تا خیالتان بابت کارکرد صحیح سایت زیر لود و ترافیک بالا راحت باشد.

سرویس معروفی برای تست استرس سایت ها وجود دارد که Loader.io نام دارد. این سرویس پولی است که امکانات پایه آن شامل تست های استرس رایگان در اختیار شماست.

کافیست وارد این سایت شوید ، سپس روی اکانت رایگان آن کلیک کنید.

بعد از اینکه لاگین کردید بایستی وارد داشبورد خود شوید و هاست خود را اضافه کنید. برای این کار بایستی روی دکمه + New Host کلیک کنید.

در صفحه بعدی ، بایستی دامنه سایت خود را وارد کنید و به صفحه بعد بروید.

برای وریفای کردن دامنه خود بایستی یک فایل را دانلود و در آدرس هایی که این سرویس به شما می دهد آپلود کنید.

فایل دانلود شده را در سی پنل یا دایرکت ادمین خود، در فایل منیجر ، می توانید در پوشه هایی که به شما گفته شده آپلود کنید و روی وریفای کلیک کنید تا مالکیت سایت برای این سایت احراز شود.

حالا که مالکیت دامنه احراز شده می توانید اولین تست خود را ایجاد کنید.

در ایجاد کردن تست جدید بایستی مشخص کنید که تک تک کاربران وارد سایت شوند یا اینکه یکباره همه وارد سایت شوند. همچنین این تعداد کاربر چه مدت درون سایت شما حضور داشته باشند.

بعد از اینکه این پارامترها را مشخص کردید در انتهای سایت روی Run Test کلیک کنید تا تست انجام شود. در صفحه بعدی می توانید نتایج تست را مشاهده کنید. اگر مشاهده کردید که سایت شما نمرات خوبی کسب نکرده است می توانید یک سری اقدامات جهت بهبود انجام دهید که در ادامه تیتر وار آنها را مطرح می کنم.

اولین مورد این است که هاست خوب و حرفه ای تهیه کنید. یک هاست خوب علاوه بر پهنای باند معقول و استفاده از حافظه NVMe ، دارای سرور خلوت باید باشد و همچنین میزان i/o که در اختیار شماست بهتر است که بالای 5 مگابایت باشد.

استفاده کردن از افزونه های کش ، همچنین استفاده از واسط هایی مثل ابرآروان یا کلود فلر به عنوان CDN نیز می تواند بسیار کمک کند.

موفق باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا