آموزشکسب و کار

وبسایت چیست و به چیزهایی نیاز دارد؟

چند وقتی است که تصمیم گرفتم بحث آموزش را در سایت برانکس شروع کنم، قبلا تا حدودی این حالت رو داشتیم ولی به دلیل رعایت نکردن یک سری مسائل امنیتی اطلاعات هاست قبلی کامل پاک شد و مجبور شدیم که سایت جدید برانکس را راه اندازی کنیم که در حال حاضر مشاهده می کنید. ما در وبلاگ برانکس قصد داریم از صفر تا صد حضور در فضای مجازی و درآمد زایی را برای شما به زبان ساده آموزش دهیم، اینجا خبری از ادعاهای عجیب و غریب درباره الگوریتم های اینستاگرام و شیوه های سرکاری درآمد زایی ارزی نیست، هرچی اینجا آموزش داده می شود شیوه ای است که خود ما از آن استفاده می کنیم. پس با ما در ادامه با اولین بخش آموزش همراه باشید.

در تعریف وبسایت در سایت ویکی پدیا آمده است که ” یک وب سایت مجموعه ای از اسناد، اطلاعات و پرونده هایی است که از متن، گرافیک، رنگ، لینک و قالب بندی تشکیل شده است که برای ایجاد ارتباط با کاربران تشکیل می شوند. ” هر وبسایتی دارای یک آدرس است ، همانند سایت ما که برانکس نام دارد و با آدرس branex.ir در دسترس است. کلمه سایت به معنای پایگاه و کلمه وبسایت به معنای پایگاه تحت وب است.

حالا که وبسایت رو شناختیم متوجه شدیم که هر وبسایت نیاز به آدرس دارد، این آدرس دامنه نام دارد که به انگلیسی domain گفته میشود. هر دامنه از یک پسوند و یک نام اصلی تشکیل شده ، بر فرض مثال دامنه برانکس دارای پسوند .ir که نشان ملی ایران است تشکل شده و در قسمت نام اصلی Branex است.

ولی وبسایت به یک چیز دیگر نیز نیاز دارد، و آن هم فضایی است که روی آن اطلاعات ریخته می شوند و به کمک آدرس سایت در دسترس است، این فضا هاست نامیده می شود. کلمه هاست که به انگلیسی host نوشته می شود به معنای میزبان است، به همین دلیل اکثر جاها از کلمه فضای میزبانی به جای هاست استفاده می کنند. هاست در مقدار و با ویژگی های مختلفی به فروش می رسد و معمولا به صورت ماهانه و سالانه هزینه دارد. دامنه ها معمولا به صورت یکساله یا پنج ساله هزینه دارند.

برروی هاست ها معمولا بایستی یک داشبورد یا کنترل پنلی باشد تا به کمک آن بتوانیم تنظیمات مربوط به دامنه و اطلاعات سایت را انجام بدیم، همانند یک سیستم عامل در نظر بگیرید که برروی گوشی شما نصب می شود تا بتوانید از آن استفاده کنید. این کنترل پنل ها با توجه به سیستم عامل هاست متنوع هستند اگر سیستم عامل هاست شما ویندوز باشد معمولا کنترل پنل آن پلسک است ، اگر هم سیستم عامل شما لینوکس باشد احتمالا سی پنل یا دایرکت ادمین است. در پست بعدی با این دو بیشتر آشنا می شویم.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا