خودمانیمطالب برتر

هر چیزی با AI خوشمزه تر میشه

این روزها همه جا صحبت از AI است. حتی خیلی از شرکت های تولید کننده سخت افزار بیشتر توجه خودشان را روی محصولات پیش نیاز محاسبات AI گذاشته اند. یکی از این شرکت ها انویدیا است که همه ما آن را با کارت های گرافیک می شناسیم ولی اخیرا وارد دنیای AI شده و به شدت روی توسعه پردازنده های جدید خودش سرمایه گذاری کرده است.

شرکت ادوبی که از قطار جا مانده بود نیز محصول فوتوشاپ نسخه بتا را معرفی کرده که مجهز به هوش مصنوعی است و با چند خط دستور می توانید تصویر دلخواه خودتان را به کمک فوتوشاپ ایجاد کنید.

با اتفاقاتی که در حال رخداد است آینده کارهای حوزه وب و برنامه نویسی چه می شود؟ موضوعات برنامه نویسی که می تواند توسط هوش مصنوعی انجام شود، موضوعات گرافیکی هم چند سال دیگه کلا توسط هوش مصنوعی انجام خواهد شد! تکلیف کسانی که در این بخش کار می کنند چه می شود؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است. رده های جدیدی از علم و فن با حضور هوش مصنوعی ایجاد می شود. شاید یک سوپروایزری که کدهای تولیدی هوش مصنوعی را پالایش می کند و به تیم های مختلف برای آنالیز و استفاده ارسال می کند. یا در زمینه گرافیک نیز ، معمولا هوش مصنوعی یک خروجی یا چند خروجی به شما می دهد که ممکن است باز هم بر حسب نیاز بخواهید آن را کمی بیشتر بومی سازی کنید.

احتمالا پروسه شبیه سازی کارهای مختلف نیز ساده تر می شود و همه حالات ممکن شاید توسط هوش مصنوعی به سرعت شناسایی و تست شوند.

همین الانی که داریم با هم صحبت می کنیم! هوش مصنوعی در زمینه امور فضایی و دفاعی ، سرعت توسعه را چندین برابر کرده است. تصاویری که از فضا آمده اند با چند خط کد یا چند دستور ساده رزولیشن بالاتری بدست می آورند، کلی چیزای جدید در تصاویر قدیمی کشف می شود و همچنین در صنعت دفاع و نظامی احتمالا اتفاقاتی افتاده است که من و شما از آن اصلا خبر نداریم!

در این بین ، ابزارهای هوش مصنوعی که در اختیار مصرف کننده ساده ( من و شما ) قرار گرفته کلی برای پلتفرم های عمومی دردسر ساز شده است. اسپاتیفای و یوتیوب در حال مبارزه با محتوای ساختگی هستند. کار هنرمندان براحتی با هوش مصنوعی کپی می شود. همچنین کلی اطلاعات درباره نحوه ایجاد ابزارهای خرابکارانه در اختیار عموم قرار گرفته است که نیازمند قانون گذاری در این جور ابزارها را الزامی کرده است.

ولی اینکه این روزها از AI صحبت می شود بخشی مربوط به ترند این دوره است. چرا که هوش مصنوعی سالها با ما بوده است. از BI ها گرفته تا داشبوردهای هوشمند کسب وکارها، ابزارهای آنالیز دیتا و دستیارهای صوتی همه با ما بوده اند ولی این دوره تمرکز بیشتری روی آنها شده و محصولات بیشتری با محوریت آنها توسعه داده شده اند که به کار مصرف کننده ساده و خانگی می آیند.

من به شخصه خیلی به دنبال استفاده از هوش مصنوعی ادوبی در محصولاتش هستم.

شما دنبال چه چیزی از هوش مصنوعی هستید؟ با من در کامنت ها در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا