آموزشوردپرس

رفع ارور ERR_NAME_NOT_RESOLVED در وردپرس

وقتی شما دامنه سایت خود را در مرورگر وارد می کنید، وارد سرویس های مسیر یابی امن در اینترنت می شوید، در این سرویس ها مشخص می شود که دامنه شما به کدام سرور متصل است، اتصال دامنه به سرور به کمک یک ip انجام می شود و وقتی ip پیدا شود، شما می توانید سایت خود را مشاهده کنید.

حالا موقعیتی را فرض کنید که ip سایت شما پیدا نمی شود، در این صورت ارور ERR_NAME_NOT_RESOLVED را مشاهده خواهید کرد. با دانستن پروسه ساده ای که در ابتدا بیان کردم می توانید با چک کردن یک سری موضوع ساده ، بررسی کنید که مشکل از کجاست.

مسیر یابی در قسمت نخست به سیستم شما ربط دارد. کش سیستم را پاک کنید شاید مشکل رفع شود.

در قسمت بعدی لازم است که DNS های سیستم خود را چک کنید، شاید DNS های خراب استفاده می کنید که باعث مسیریابی اشتباه شما می شود. بهترین DNS برای کلود فلر است که 1.1.1.1 و 1.0.0.1 می باشد.

تنظیمات مربوط به DNSSEC روی دامنه خود را موقت غیر فعال کنید.

گزینه DNSSEC یک لایه امنیتی بیشتر برای دامنه شما به همراه دارد ولی این موضوع ممکن است باعث مسدود شدن مسیرها به سمت سایت شما شود. اگر با غیر فعال کردن این گزینه سایت شما در دسترس قرار گرفت بایستی به پشتیبان سرویس هاست خود اطلاع دهید تا تنظیمات و نیازمندی های DNSSEC را بروز کند.

با انجام یکی از سه مرحله بالا دسترسی به سایت شما میسر خواهد شد مگر اینکه دلیل دیگری مانند عدم پرداخت صورتحساب تمدید هاست یا دامنه باعث قطعی کامل سرویس شما شده باشد.

موفق باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا