آموزشوردپرس

تعریف جایگاه دلخواه برای ابزارک های وردپرس

اینکه بخواهید در هر صفحه از سایت خود یک سری ابزارک را در اختیار کاربر قرار دهید در وردپرس کار ساده ای است، در این پست یک افزونه کاربردی ساده معرفی می کنم که به کمک آن می توانید جایگاه های مختلف برای نمایش ابزارکها تعریف کنید.

برای شروع بایستی افزونه Lightweight Sidebar Manager را نصب و فعال کنید. این افزونه رایگان است و به شما این امکان را می دهد که بی نهایت جایگاه با کلی شروط مختلف در ورپرس تعریف کنید و در هر کدام ابزارکهای مختلف جاساز کنید.

بعد از نصب ، اولین جایگاه خود را بسازید. برای اینکار وارد بخش نمایش وردپرس شوید ، در بخش منو ، یک زیر مجموعه به نام سایدبار اضافه شده است.

بعد از اینکه سایدبار جدید را اضافه کردید، همانند تصویر زیر می توانید انتخاب کنید که این سایدبار جدید در چه محلی نمایش داده شود، در چه محلی نمایش داده نشود، چه کاربری بتواند آن را مشاهده کند و از چشمان چه کاربرانی مخفی باشد.

بعد از اینکه جایگاه های مختلف را تعریف کردید، کافیست به بخش ابزارک های ، منوی نمایش بازگشته و در جایگاه هایی که تعریف کردید ، ابزارک ها یا ویجت های دلخواه خودتان را اضافه کنید.

این افزونه با تمامی قالب های پیش فرض وردپرس کار می کند، ولی مثلا با جنه که قالب بلاگ برانکس است ، کار نکرد، اکثر قالب های پولی و خوب ، امکان انتخاب سایدبار دلخواه را دارند.

موفق باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا