خودمانیمطالب برتر

افزایش قیمت اینترنت + معرفی مقرون به صرفه ترین بسته اینترنت

همانطور که احتمالا تا الان حس کردید، قیمت اینترنت افزایش پیدا کرده است. اول صحبت از 100 درصد بود ، بعد گفتند جلسه می گذاریم، و بعد بدون اطلاع قبلی خبر آمد که 30 درصد افزایش قیمت خواهیم داشت ولی در عمل 34 درصد بود و در برخی بسته ها بالای 100 درصد افزایش قیمت را دیدیم.

روزی با 27 هزار تومان می توانستیم بسته 10 گیگابایتی بخریم، بعد 10 گیگابایت شد حدود 36 هزار تومان، الان 10 گیگابایت بالای 70 هزار تومان بدون احتساب مالیات قیمت دارد. حتی دولت از مالیات بر ارزش افزوده روی گیگابایت اینترنت نیز نمی گذرد بعد دم از حمایت از مصرف کننده و مردم میزند. این مالیات ها صرف هزینه های فیلترنت می شود.

دولت به عنوان صاحب اختیار کل پهنای باند کشور، می توانست به جای اینکه از جیب مردم مایه بگذارد از سهم خودش بکاهد تا هزینه های اپراتورها در مصرف پهنای باند کاهش پیدا کند.

مورد بعدی که می توانست کار را جذابتر کند این است که بازیگر خارجی یا شرکت های خصوصی واقعی وارد بازی عرضه پهنای باند در کشور شوند که بدلیل وجود فیلترینگ گسترده امکان پذیر نیست! البته شاید هم بشود ولی کاغذ بازی کشوری مثل ایران اصلا برای یک خارجی در دریافت مجوزهای لازم جذاب نیست.

ولی آیا این افزایش قیمت ، مساوی است با بهتر شدن کیفیت؟ جواب خیر است. به دلیل فیلتر شدن سرویس های مختلف ، مصرف داده خیلی از کاربران کاسته شده است ، راه جبران هزینه ها، افزایش قیمت گیگ برای کسانی است که به هر طریقی باز هم از نت استفاده می کنند. راه حل این روزهای جامعه شده فقط افزایش قیمت، بدون هیچ گونه نظارتی.

نماینده مجلس امروز گفته است که گرون بکنید فقط آروم آروم فرو کنید تا کسی دردش نگیرد!

قبلا گفتم که از روزی باید ترسید که اینترنت کالای لاکچری شود ، اینطور که پیداست مسیر همین است که اینترنت دسترس ناپذیر تر شود. این موضوع باعث می شود که اکثریت مخاطبین اینترنت به سمت اپ های بی محتوای داخلی با حمایت دولت رو بیاورند و هرچه بیشتر از لحاظ فکری و فرهنگی عقب گرد کنیم. در بهترین حالت این کاربران دنیایشان می شود گروه های تلگرامی با کلی دیتای بدرد نخور و فیک نیوز!

حدود 10 12 سال پیش که کار در فضای مجازی را با بلاگ یک آی تی نویس شروع کردم، وضع اینطور نبود، انقدر هزینه ها و درآمد ها توازن مناسبی داشت که کلی بلاگ و سایت شخصی در سرتاسر اینترنت بود، توییتر و فیس بوک بودند و کلی محتوای خوب ولی متاسفانه وضعیت قیمت اینترنت و ترندسازی های دولتی باعث شده مردم فرصت و توان مالی پیدا کردن محتوای خوب را نداشته باشند.

موفق باشید.

بهترین سرویس دهنده اینترنت روی گوشی همراه در حال حاضر بدون افزایش قیمت رایتل است. بسته بلند مدت مخصوص سیم کارت دیتا بهترین قیمت را درمیان همه بسته های اینترنت دارد. البته رایتل همه جای کشور 4G نیست و شاید به این دلیل مجوز افزایش قیمت را بدست نیاورده است.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا