آموزشوردپرس

آموزش پاکسازی ip از کامنت های وردپرس

وردپرس برای آنکه با کامنت های اسپم مقابله کند بایستی یک مبنا برای خودش ایجاد کند، این مبنای کار به کمک ip بدست می آید ، اگر ip گزارش اسپمی برایش ثبت شده باشد وردپرس با ثبت و ذخیره آی پی می تواند سایر کامنت های اسپم را شناسایی کند. حالا اگر بخواهیم وردپرس بیخیال این کار شود چه باید بکنیم؟

چرا باید ip های کامنت ها را ذخیره نکنیم؟ برخی از کاربران شاید دوست نداشته باشند که دیتای آنها توسط کامنت در دیتابیس سایت ها ذخیره شود. البته خیلی ها این موضوع را نمی دانند.

برای شروع بایستی افزونه WP Code را نصب و فعال داشته باشید. یک Snippet جدید بایستی داخل این افزونه اضافه کنید و کدهای زیر را درون آن قرار دهید. تمامی حروف را بعد از کپی کردن کوچک کنید.

function wpb_remove_commentsip( $comment_author_ip ) { return ''; } add_filter( 'pre_comment_user_ip', 'wpb_remove_commentsip' );

در نهایت کار شما بایستی به شکل زیر درآید:

بعد از فعال کردن این Snippet کافیست کامنت های جدید و قدیم خود را مقایسه کنید، خواهید دید که دیگر ip برای کامنت های شما ذخیره نمی شود.

موفق باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا