آموزشآموزش سرچ کنسول گوگلوردپرس

آموزش رایگان سرچ کنسول – قسمت چهاردهم – بهبود Performance سایت

در آخرین قسمت از مجموعه آموزش سرچ کنسول گوگل، به سراغ بهبود Performance سایت می رویم، موضوعی که برای گوگل بسیار مهم است. بعد از انجام امور آموزش داده شده در این پست خواهید دید که سرعت سایت شما به صورت چشم گیری بهبود خواهد یافت. شاید در اینترنت ملی و داخلی کشور کمی کندتر به نظر بیاید ولی در اینترنت بین الملل وضعیت سایت شما به مراتب بهتر از قبل خواهد شد.

چرا سرعت سایت مهم است؟

سرعت سایت باعث بهبود عملکرد سایت شما در مواجه با کراولر ها می شود. این موضوع باعث می شود که نمره Performance یا کارایی سایت شما در تست Page speed گوگل بالاتر برود که نتیجه اش رتبه بالاتر و ترافیک بیشتر برای سایت شما خواهد بود.

حالا که متوجه این موضوع شدیم که سرعت سایت بسیار مهم است، قدم هایی که لازم است برداریم را مرور می کنیم.

مهم ترین بخش پیدا کردن هاست مطمئن است. شرکت هایی نظیر ایران سرور، هاست ایران، پارس پک و تلاش نت جزو سرویس دهنده های خوب ایرانی هستند که من باهاشون کار کردم و از آنها سرویس تهیه کردم. همه شرکت ها هاست های ضعیف و هاست های حرفه ای به شما ارائه می دهند ، اینکه کارتان را چطور انجام می دهید به خودتان بستگی دارد ولی برای یک سایت با سرعت مناسب بهتر است که دنبال هاستی باشید که 4 هسته پردازنده 4 گیگابایت مموری و پهنای باند مناسبی ارائه دهد.

وقتی تکلیف هاست را مشخص کردید ، بایستی از یک CDN یا سرویس توزیع محتوا ، استفاده کنید. معروف ترین آنها که برای Page Speed و گوگل بسیار مناسب است ، کلودفلر می باشد. ثبت نام در آن بسیار ساده است. بعد از ثبت نام ، وارد داشبورد آن شوید. در داشبورد آن گزینه ای برای اضافه کردن سایت تحت نام Add Site قرار دارد ، روی آن کلیک کنید.

در مرحله بعدی بایستی دامنه سایت خود را بدون https یا http وارد کنید.

در مرحله بعدی بایستی پلان پیش فرض Free را انتخاب کنید و به ادامه مراحل بروید.

در مرحله بعدی ، کلود فلر سایت شما را اسکن می کند و تمامی اتصالات بین دامنه و هاست شما را لیست می کند. اگر چیزی از قلم افتاده بود می توانید اضافه کنید ولی اگر با آنها آشنا نیستید به چیزی دست نزنید چون هر آنچه که لازم باشد را خود کلود فلر در 99.9 درصد مواقع درست تشخیص می دهد. این مرحله را به دلیل مسائل امنیتی امکان تصویر برداری نداریم.

در مرحله آخر به شما دو عدد DNS داده می شود که بایستی روی دامنه خود ست کنید. هر کاربری DNS مجزای خودش را دریافت می کند.

بعد از اینکه DNS های کلودفلر با موفقیت روی سایت شما سوار شدند ، بایستی 24 ساعت زمان بدهید تا روی همه سرورها این بروز رسانی ذخیره شود.

بعد از تنظیم کلودفلر روی دامنه و هاست خود، بایستی از یک سیستم کش درست و حسابی استفاده کنید ، بهترین افزونه کش مناسب وردپرس که سراغ دارم ، لایت اسپید کش است. نام Litespeed cache را در مخزن plugins وردپرس جستجو کنید. این افزونه رایگان است.

در مرحله بعدی بایستی جاوا اسکریپت و کد های CSS سایت خود را فشرده کنید. این افزونه لایت اسپید ، علاوه بر مدیریت کش سایت، امکان فشرده سازی جاوا و CSS را به شما می دهد.

وارد داشبورد وردپرس خود شوید، در منوهای افزونه لایت اسپید کش وارد بخش بهینه سازی برگه بشوید.در تنظیمات CSS ، بخش CSS Minify را فعال کنید. همینطور در بخش تنظیمات JS ، بخش JS Minify را نیز فعال کنید.

در همان تنظیمات تصویر بالا، وارد بخش HTML Settings شوید. و Html Minify را نیز فعال کنید.

با انجام این تنظیمات نمره شما در Page speed گوگل قطعا بهبود خواهد یافت.

موفق باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا