آموزشآموزش سرچ کنسول گوگلوردپرس

آموزش رایگان سرچ کنسول – قسمت سوم – اتصال سرچ کنسول به گوگل آنالیتیکس نسخه 4

گوگل آنالیتیکس در کنار سرچ کنسول ، دید شما را نسبت به سایت خود چند بعدی می کند. بدین معنا که درباره رفتار کاربران و کلمات کلیدی می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین به شناخت گوگل از سایت شما بسیار کمک می کند.

برای اتصال سرچ کنسول به گوگل آنالیتیکس و بدست آوردن یک دید 360 درجه ، بایستی وارد تنظیمات سرچ کنسول و سپس از آنجا وارد قسمت Associations شوید.

در انواع سرویس هایی که می توانید به سرچ کنسول متصل کنید ، گوگل آنالیتیکس را پیدا کنید.

بعد از کلیک روی دکمه Associate در پس پرده به سمت گوگل آنالیتیکس هدایت می شوید، سعی کنید همه این مراحل را با VPN انجام دهید.

در صفحه ای که به صورت پاپ آپ باز می شود از شما یک تاییدیه درخواست می شود بابت اینکه سایت شما ، به عنوان یک ورودی جدید یا استریم جدید به GA4 یا گوگل آنالیتیکس نسخه 4 متصل شود.

بعد از تایید کردن خواهید دید که اطلاعات گوگل آنالیتیکس برای سایت شما جمع آوری خواهد شد و هر دو سرویس از گزارشات هم استفاده خواهند کرد.

حالا اگر بخواهید گزارشات سرچ کنسول را درون گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید بایستی به سایت آنالیتیکس بروید. در حساب گوگل خود لاگین کنید.

برای شروع بایستی بعد از وارد شدن به آنالیتیکس ، روی دکمه گزارشات همانند تصویر زیر ، دومین دکمه سمت چپ ، کلیک کنید. سپس روی Library کلیک کنید. در انتهای مقابل صفحه سرچ کنسول را خواهید دید که بایستی روی Edit collection کلیک کنید.

در این مرحله بایستی دوباره به مرحله قبل برگردیم، این کاری که انجام دادیم ، کالکشن ما را به حالت پیش نویس درمی آورد به همین دلیل الان می توانیم روی سه نقطه بالای سرچ کنسول همانند تصویر زیر کلیک کنیم و روی publish کلیک کنیم تا استریم یا ورودی دیتای سرچ کنسول در گزارشات گوگل آنالیتیکس فعال شود.

حالا اگر مجدد بخش گزارشات ، گوگل آنالیتیکس را باز کنید خواهید دید که بخشی به نام سرچ کنسول اضافه شده است که در آن دیتای سرچ کنسول در قالب گزارشات آنالیتیکس قابل مشاهده است.

موفق باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا