آموزشآموزش سرچ کنسول گوگلوردپرس

آموزش رایگان سرچ کنسول – قسمت دهم – شناسایی علایق کاربران سایت

تا اینجا هرچیزی که درباره سرچ کنسول به شما گفتم، مراحل مقدماتی و آماده سازی بوده است. از حالا به بعد می خواهیم بخش جالب ماجرا را با اموزش ها ادامه دهیم. در قسمت دهم آموزش رایگان گوگل سرچ کنسول ، می رسیم به سراغ این موضوع که چطور ترافیک سایت خودمان را افزایش دهیم؟ در مرحله اول پاسخ به این سوال بایستی ببینیم که کاربران سایت ما، به کمک چه کلمات و عباراتی سایت ما را پیدا می کنند؟

برای شروع بایستی وارد حساب سرچ کنسول سایت خود شوید. بعد از اینکه مثلا حدود 3 ماه از فعالیت سایت شما گذشت خواهید دید که در بخش Performance داده های بیشتری نسبت به روز اول نمایش داده می شود. یکی از این داده ها که در تصویر زیر مشخص کردم، میانگین رتبه است . در میان کلماتی که سایت شما را با آن می شناسند میانگین رتبه در نتایج جستجو عددی می شود که در تصویر زیر مثلا 37.6 است. یعنی به طور میانگین در صفحه چهارم نتایج جستجوی گوگل قرار داریم. اگر در هر صفحه 10 رتبه در نظر بگیریم.

در همان بخش Performance ، بخشی است که Queries نام دارد . در این قسمت عباراتی که به کمک آن کاربران از موتور جستجوی گوگل، سایت شما را پیدا کردند لیست شده است. اگر دقت کنید رتبه سایت شما برای هر کدام از این عبارات در ستون آخر درج شده است.

برای ارتقا سطح سایت خودتان می توانید مشاهده کنید که در کدام از این عبارت سطح شما پایین است، برای آنها تولید محتوای بیشتری انجام دهید. همچنین می توانید برای عباراتی که رتبه بالا دارید، محتوای دقیق و بروز شده تولید کنید تا همان چند رقیب صدر جدولی را نیز کنار بزنید.

در قسمت بعدی آموزش کار با این جداول و سایر بخش های قسمت Performance سرچ کنسول گوگل را بررسی خواهیم کرد.

موفق باشید

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا