مطالب برتروردپرس

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

امروز می خواهیم به صورت سریع !! نحوه ایجاد یک فروشگاه اینترنتی از مرحله انتخاب هاست و دومین تا نصب وردپرس و راه اندازی سیستم فروشگاهی را با هم مرور کنیم. به کمک این آموزش می توانید در سریعترین زمان، شاید حداکثر چند ساعت فروشگاه اینترنتی خودتون را راه اندازی کنید. پس در ادامه با من همراه باشید.

در ابتدا این موضوع را مشخص کنم که هر محصولی که اینجا معرفی می شود پیشنهاد شخصی است و اصلا این پست اسپانسری ندارد. با توجه به تجربیات این محصولات معرفی می شوند.

اولین نیاز شما در مسیر راه اندازی فروشگاه اینترنتی داشتن یک هاست و دامنه است. هاست فضای میزبانی شماست که اطلاعات روی آن ریخته می شود و دامنه ( دومین ) آدرسی است که به کمک آن مشتری شما را پیدا می کند. هر دوی آنها به صورت سالانه باید تمدید شوند. هزینه تمدید رابطه مستقیمی با قیمت دلار دارد. مثلا دلار گران شود ، قیمت هاست و دامنه شما نیز افزایش پیدا می کند.

چند سرویس دهنده خوب در اینترنت وجود دارد که من در رتبه 1 ایران سرور و در رتبه 2 تلاش نت را پیشنهاد می کنم. شما می توانید با وارد شدن به ایران سرور یا تلاش نت اقدام به خرید هاست وردپرس بکنید. هاست وردپرس ایران سرور بسیار حرفه ای است و هاست وردپرس تلاش نت برای شروع کار با بودجه محدود مناسب است. همه فروشندگان هاست ، با هر خرید شما یک دامنه رایگان ir به شما هدیه می دهند. که البته برای ثبت دامنه ملی نیاز است که قبل از آن در سایت nic.ir ثبت نام کنید. ( آموزش ثبت نام در nic.ir را بزودی منتشر می کنم )

بعد از خرید هاست و دامنه دلخواه، کافیست در هر کدام از این سرویس ها یک تیکت پشتیبانی باز کنید و درخواست کنید که سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای شما نصب شود. البته در سرویس وردپرس ایران سرور نصب شده به شما تحویل داده می شود ولی در تلاش نت بایستی درخواست کنید.

بعد از ورود به داشبورد وردپرس ( با رمز عبور و نام کاربری ) نیاز است که افزونه فروشگاهی وردپرس به نام ووکامرس را نصب کنید. برای نصب افزونه ووکامرس ابتدا از پیشخوان وردپرس، قسمت افزونه­‌ها و افزودن جدید را انتخاب نمائید، سپس مطابق تصویر زیر در کادر جستجو “ووکامرس” یا “woocommerce” را وارد کنید.

بعد از نصب و فعال سازی افزونه ووکامرس شما به صورت خودکار وارد مراحل پیکر بندی فروشگاه می شوید. مراحل شامل درج مشخصات کامل فروشگاه از نام و آدرس گرفته تا تلفن های پشتیبانی است. بعد از تکمیل راه انداز اولیه شما به صفحه تعریف محصول منتقل می شوید. توجه داشته باشید هنوز شما درگاه پرداخت ندارید.

در تعریف محصول یک سری فیلدها اجباری است و بایستی که حتما آنها را پر کنید که در ادامه توضیح می دهیم. مهم ترین فیلد نام محصول است. نام محصول را کامل و دقیق وارد کنید و در باکس زیر آن نیز توضیحات کامل را درج کنید.

بخش بعدی اطلاعات محصول است . در قسمت اول بایستی قیمت محصول را وارد کنید. بخش های دیگری نیز این باکس دارد که شامل مدیریت موجودی ( انبار ) و ویژگی های محصول می شود که در آینده آنها توضیح خواهم داد.

در نهایت لازم است که تصویر محصول را انتخاب کنید.

حالا اگر در بالای صفحه برروی انتشار کلیک کنید محصول شما برای خرید توسط مشتری در وبسایت شما منتشر می شود. بعد از این کار بایستی به سراغ بخش ووکامرس / پیکربندی بروید و در همان تب نخست به پایین صفحه اسکرول کنید و واحد پول را برروی ریال یا تومان قرار دهید. مقدار اعشار نیز 0 بگذارید. در نهایت در پایین صفحه برروی ذخیره کلیک کنید.

حالا وارد بخش نمایش / پوسته ها شوید و قالب storefront را از میان قالب ها نصب و فعال کنید. قالب استورفرانت ساده ترین قالب فروشگاهی است که برای شروع کار بسیار مناسب است و کلی امکانات به مرور می توانید به آن اضافه کنید.

بعد از اینکه کارهای اولیه فروشگاه شما انجام شد لازم است که درگاه پرداخت را برای آن فعال کنید. برای این کار می توانید از زرین پال یا آی دی پی استفاده کنید. هر دو را در گوگل سرچ کنید و هر کدوم برای شما ساده تر بود در آن ثبت نام کرده و حساب کاربری خودتان را فعال کنید.

بعد از فعالسازی هرکدام بایستی وارد وردپرس شده در بخش افزونه / اضافه کردن افزونه ، افزونه زرین پال برای ووکامرس یا افزونه آی دی پی برای ووکامرس را جستجو کرده، نصب و فعال کنید. سپس وارد بخش ووکامرس / پیکربندی شده و در بخش پرداخت گزینه مربوط به زرین پال یا آی دی پی را فعال کنید و در جلوی آن برروی پیکربندی کلیک کرده و مرچنت کد مربوط به درگاه پرداخت را در محل مربوطه جای گذاری کنید. فراموش نکنید که صفحه را ذخیره کنید.

با فعال شدن درگاه پرداخت فروشگاه شما قابل استفاده است. حالا می توانید به مرور امکانات بیشتری را به آن اضافه کنید. شما توانستید بدون کد نویسی فروشگاه اینترنتی خودتان را براحتی فعال کنید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا