آموزشوردپرس

چطور کدهای CSS و جاوا اسکریپت را کم حجم کنیم؟ ( Minify )

چطور کدهای CSS و جاوا اسکریپت را کم حجم کنیم؟ ( Minify ) . کم حجم یا خلاصه کردن با حفظ مقصود کد، کاریست که Minify کردن کدهای CSSو جاوا اسکریپت برای ما انجام می دهد.

در این پست اول یک مثال از این موضوع میزنم بعد میرویم سراغ این مسئله که چطور خیلی سریع و راحت کل سایت را Minify کنیم و قالبی سرعتی داشته باشیم!

کدهای ما به صورت طبیعی به شکل زیر هستند:

body {
margin:20px;
padding:20px;
color:#333333;
background:#f7f7f7;
}
h1 {
font-size:32px;
color#222222;
margin-bottom:10px;
}

ولی وقتی آنها را minify یا خلاصه می کنیم به شکل زیر در می آیند:

body{margin:20px;padding:20px;color:#333;background:#f7f7f7}
h1{font-size:32px;margin-bottom:10px}

در وردپرس برای اینکه بتوانید سریعا سایت خود را Minify کنید می توانید از افزونه ها استفاده کنید. معروف ترین افزونه در این زمینه WP Rocket است که لایسنس آن توسط سایت هایی مثل ژاکت و راستچین فروخته می شود.

بعد از نصب و فعال سازی WP Rocket همانند تصویر زیر وارد تنظیمات آن شوید و به بخش File Optimization بروید. در این قسمت می توانید تیک مربوط به کم حجم کردن فایل های CSS را بزنید.

کمی پایین تر از آن هم تنظیمات مربوط به کم حجم کردن جاوا اسکریپت است.

برخی قالب ها همانند جنه، یا وودمارت خودشان در تنظیمات خود این ویژگی را دارند. اگر قالب شما این ویژگی را دارد نیازی به استفاده از افزونه ندارید و ممکن است افزونه و قالب شما با هم تداخل درست کنند.

امیدوارم این آموزش به کار شما آمده باشد. موفق و پیروز باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا