آموزشویندوز و لینوکس

چطور درایو سی را در ویندوز 11 خالی کنم؟

درایو سی معمولا درایوی است که در آن ویندوز را نصب می کنیم. یکی از مشکلاتی که در ویندوز دیده می شود این است که بعد از چند ماه شاهد این هستیم که در ویندوز 11 ، درایو سی شروع به رشد بی رویه می کند. این به چند دلیل است که در این پست به شما این دلایل را می گویم تا بتوانید آنها را مدیریت و فضای ذخیره سازی خودتان را تمیز و خالی نگهداری کنید.

فایل های windows.old فایلهای ویندوز قبلی شما هستند که با بروز رسانی های سیستم عامل برروی درایو سی باقی می مانند این فایل ها را می توانید با Clean Up کردن درایو سی و انتخاب پاک کردن فایل های سیستمی پاک کنید.

مورد بعدی فایل hiberfil.sys است که برای شروع به کار سرعتی ویندوز 11 به کار می رود، شما می توانید به کمک دستور زیر کلا این ویژگی را خاموش کنید، با این کار خواهید دید که چند ده گیگابایت فضا روی درایو سی شما آزاد می شود.

powercfg.exe /hibernate off

با همین دو کار احتمالا نیمی از درایو سی خودتان را باز پس خواهید گرفت. کارهای دیگری هم می توانید انجام دهید. سعی کنید page file های ویندوز را در درایوی دیگر قرار دهید. این page file ها هم حدود 4 الی 5 گیگابایت به طور میانگین فضا ذخیره می کنند.

موفق و پیروز باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا