آموزشکسب و کارمطالب برتر

چرا Lazy Load برای سایت مهم است؟

هر سایتی ، چه وردپرسی چه با cms دیگر، نیازمند این است که در مدت زمان خاصی در جلوی چشمان کاربری که مخاطبش است لود شود. اگر از میزان خاصی زمان لود سایت بیشتر شود، احتمالا نظر کاربر نسبت به آن سایت منفی خواهد شد. به گفته یک بررسی که البته بازار مقصدش آمریکاست ، هر 1 ثانیه دیر لود شدن یک سایت را مساوی با 16 درصد کاهش در رضایت مندی مشتری! می داند، که احتمالا این موضوع در اینترنت ایران کاربردی نداشته باشد چرا که کاهش سرعت و لود نشدن سایت ها را برخی کاربران از سمت سایت ها نمی دانند و احتمالا مشکل را از سمت اینترنت خودشان یا بستر کلی اینترنت کشور می دانند.

بگذریم. اگر می خواهید سرعت واکنش سایت شما به درخواست نمایش از سمت یک کاربر بالا رود اولین کاری که بایستی انجام دهید خرید یک هاست خوب و حرفه ای است که این روزها هزینه بالایی دارد.

بعد از اینکه هاست خوب تهیه کردید بایستی یکسری اقدامات ساده روی سایت خود انجام دهید. یکی از این اقدامات که گوگل پسند هم است Lazy Load عناصر سایت است بدین معنا که تا کاربر مثلا بخشی از سایت را ندیده اصلا آن قسمت ها لود نشوند و به محض اسکرول کاربر ، تصاویر و نوشته ها لود شوند. این باعث می شود سرعت و کارایی سایت شما بالا برود.

یک نکته خوب برای وردپرسی ها این است که سایت های وردپرسی که از وردپرس 5.5 به بالا استفاده می کنند این ویژگی را دارند مگراینکه از قالب قدیمی استفاده کنند، اکثر افزونه های کشینگ سایت هم از این امکانات پشتیبانی می کنند.

افزونه لایت اسپید کش litespeed یکی از بهترین افزونه ها برای فعال سازی حالت Lazy Load روی سایت شماست اول اینکه این افزونه رایگان است و دوم اینکه علاوه بر امکان Lazy Load هزاران کاربرد دیگر نیز دارد.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا