آموزشکسب و کارمطالب برتر

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره طراحی سایت

امروز می خواهم در یک پست ، به سوالات اولیه ای که در هنگام درخواست پروژه طراحی سایت از ما پرسیده می شود یکجا پاسخ دهم. با من در ادامه همراه باشید که قرار است کلی اطلاعات کسب کنیم.

آیا من نیاز به سایت دارم؟

هر کسی که دارای یک کسب وکار است نیازمند وبسایت است. وبسایت شما مکانی است که برای کار شما تبلیغات 24 ساعته انجام می دهد. سایت شما بدون نیاز به اجاره ملک و هزینه های آب و برق و اینترنت و تلفن! همیشه در دسترس است و می تواند سوالات مشتریان شما را پاسخ دهد.

چقدر طول میکشه سایت من در گوگل بیاد بالا؟

هر سایتی بعد از متولد شدن در جا در گوگل ظاهر نمی شود. معمولا ظاهر شدن در گوگل به چندین عامل بستگی دارد ، مهم ترین عامل نوع وبسایت است. مثلا سایت های محتوایی ( بلاگ های شخصی ، سایت خبری ) سریعتر از سایت فروشگاهی در گوگل ظاهر می شوند در میان سایت های فروشگاهی ، سایتی که تنوع محصول بیشتری داشته باشد می تواند شانس بیشتری در نمایش در گوگل بدست آورد، البته همه این موارد بستگی به این دارد که چقدر در سوشال مدیا شما فعال باشید و ترافیک به سمت سایت خود ارسال کنید. یک سری ابزار هم در این مسیر کمک شما هستند که از آنها می توان به سرچ کنسول گوگل اشاره کنم .

چرا با وردپرس سایت طراحی می کنید؟

وردپرس بیش از 43 درصد از اینترنت را تشکیل داده است و با تیمی که پشت خود دارد یکی از بروز ترین و امن ترین سیستم های مدیریت محتواست. سیستم مدیریت محتوا ، برای راه اندازی یک وبسایت عنصر حیاتی و اصلی است. وردپرس به کمک افزونه هایی که دارد دنیایی بی انتها از امکانات است. از یک سایت ساده تا یک فروشگاه پیچیده یا حتی سیستم CRM را می توانید به کمک وردپرس طراحی کنید بدون اینکه دغدغه امنیت داشته باشید. سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی اصلا ایمن نیستند و اصلا با استانداردهای روز وب همخوانی ندارند.

چطور فروش اینترنتی خودم را شروع کنم؟

برای شروع فعالیت به عنوان فروشگاه آنلاین شما لازم است که محصولات خودتان را مشخص کنید. سعی کنید یک دوره سه ماهه را برروی برند سازی در سوشال مدیا صرف کنید. در کنار این برند سازی سایت خودتان را بالا بیارید. سعی کنید در چند وبسایت مرتبط تبلیغات انجام دهید، این تبلیغات به صورت ریپورتاژ باشد بهتر است. اینطور اگر عمل کنید احتمالا بعد از سه ماه فروشگاه شما به درآمد زایی می رسد.

معافیت مالیاتی برای فروشگاه اینترنتی چطور دریافت کنم؟

همه فروشگاه های اینترنتی که دارای نماد خاکستری هستند، کسب و کارهای خرد به حساب می آیند ، این کسب و کار ها می توانند درگاه پرداخت معاف از مالیات دریافت کنند. البته چند شرط دارد ، اولین شرط این است که تعداد تراکنش های ماهانه زیر 100 عدد باشد و همچنین بیشتر از 100 میلیون فروش ماهانه نداشته باشند. پیشنهاد من برای کسب وکارها این است که درگاه پرداخت و امکان کارت به کارت را همزمان روی سایت خود فعال داشته باشند تا در صورت نزدیک شدن به محدودیت های تعداد تراکنش یا مبلغ ، سریعا به حالت کارت به کارت سوئیچ کنند.

آدرس دات کام بهتر است یا دامنه ir ؟

برای کسب و کارهای بزرگ دامنه های بین المللی مثل .com بهتر است چرا که محدودیتی در نمایش در برخی از کشورها ندارند و همه جا قابل دسترسی هستند. دامنه های ملی هر کشوری ممکن است در یک کشور خاص به صورت کلی فیلتر باشند. البته برای گوگل تفاوتی ندارد و بیشتر کارایی هاست شما مهم است ، سعی کنید هاست خوب داخل ایران تهیه کنید تا مخاطب ایرانی شما دچار مشکل نشود و همچنین گوگل نیز دسترسی خوبی به سایت شما داشته باشد.

هاست یا فضای میزبانی چیست؟

هاست یا فضای میزبانی ، فضایی است که برای نگهداری اطلاعات سایت شما مورد نیاز است. مثلا شما یک سایت شخصی دارید و هرروز پست در آن منتشر می کنید، متون و تصاویری که در سایت خود قرار میدهید در هاست یا فضای میزبانی شما ذخیره می شود. بسته به نوع کاربرد شما از سایت سعی کنید فضای مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

سوالاتی که در بالا با هم بررسی کردیم، سوالاتی بودند که همیشه از ما در هنگام شروع یک پروژه پرسیده می شوند. سعی می کنیم از این پس از این دست پست های سوال و جوابی بیشتر قرار دهیم.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا