آموزشکسب و کارمطالب برتر

وردپرس در مقابل گوگل سایت

وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا ، دردسرها و مشکلات خودش را دارد. در مقابل وردپرس ، گوگل سرویس های متنوعی برای کاور کردن نیاز شما از سایت را ارائه می دهد. یکی از این سرویس ها و خدمات گوگل سایت است Google Site. این سرویس که کاملا رایگان است از فضای رایگان ابری کلود گوگل درایو برای ذخیره سازی استفاده می کند.

گوگل سایت می تواند دارای دامنه اختصاصی نیز باشد. برای اتصال دامنه شخصی به گوگل سایت بایستی از پنل مدیریت DNS دامنه خود اقدامات لازم را طبق آموزش های گوگل سایت انجام دهید. این آموزش ها در اینجا در دسترس است.

خب حالا که با گوگل سایت به صورت کلی آشنا شدیم ، چرا از آن به عنوان جایگزین وردپرس استفاده نکنیم؟

گوگل سایت ، یک راهکار برای کسب و کارهای کوچک است که نمی خواهند دردسرهای هاست و دامنه را داشته باشند، کسب و کارهایی که دنبال راه اندازی یک صفحه لندینگ ساده از میان قالب های آماده هستند معمولا از گوگل سایت استفاده می کنند. امکان شخصی سازی کمی گوگل سایت به کاربران می دهد، همچنین امکان ارسال پست و محتوا نیز آنطور که وردپرس از ارسال پست و محتوا پشتیبانی می کند را ندارد.

حتی در سئو نیز وردپرس خیلی جلو تر است. وردپرس بر اساس best practice های سئو، کد نویسی شده است ولی گوگل سایت فقط یک راهکار موقت برای شروع به کار است.

در تصویر بالا، نمونه استفاده از یک پلاگین سئو در وردپرس را مشاهده می کنید که چک لیست کاملی برای بررسی محتوا به شما ارائه می دهد. چنین چیزی در گوگل سایت امکان پذیر نیست.

در کنار موضوعات سئو و پشتیبانی از انواع محتوا، وردپرس می تواند به کمک پلاگین ها کارایی بیشتری بدست آورد. در حالی که در گوگل سایت شما فقط محدود به چند ابزارک ساده هستید.

مهم ترین و آخرین نکته پیرامون گوگل سایت ، عدم پشتیبانی کامل آن از زبان فارسی است. امکان شخصی سازی فونت ها در آن برای زبان فارسی وجود ندارد.

با احتساب صحبت های بالا، اگر کسب و کار کوچک فارسی زبان هستید ، بهتر است که از همان وردپرس ، با یک سیستم ساده شروع به فعالیت خود را آغاز کنید. در وب فارسی فرقی ندارد که کسب و کار بزرگ یا کوچک باشید، وردپرس با دنیای افزونه ها و امکاناتش برای شما خروجی بهتری خواهد داشت.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا