آموزشکسب و کار

مشاوره خرید هاست – قسمت سوم

در دو قسمت قبلی مشاوره خرید هاست به انواع وبسایت و مشخصات سخت افزاری مختلف پرداختیم. در قسمت سوم و آخر مشاوره خرید هاست می خواهم تجربیات خودم در زمینه خرید هاست را با شما به اشتراک بگذارم.

حتما قبل از خواندن ادامه ، دو قسمت قبلی را مطالعه کنید: مشاوره خرید هاست – قسمت اول | مشاوره خرید هاست – قسمت دوم

من در طول دوران کاری ام دوبار شاهد قطعی کامل اینترنت بودم، منظور از قطعی اینترنت، عدم دسترسی به اینترنت جهانی است که بعنوان یکی از حقوق بشر شناخته می شود ولی در کشور ما این موضوع برای مردم تصمیم گیری می شود. بگذریم … ، در این دو سری قطعی اینترنت به این نتیجه رسیدم که هرچند هاست های خارجی شاید از لحاظ امکانات و سخت افزار بهتر باشند ولی با توجه به مسیر کشور و اینکه همه ما از سایت های خود درآمد زایی داریم پیشنهاد می کنم از سرویس دهنده های ایرانی استفاده کنید.

حالا سوالی که پیش می آید این است که این سرویس دهندگان ایرانی هم هاست ایران و هم هاست خارج دارند، کدام را باید انتخاب بکنیم؟! جواب سوال این است، از سرویس دهنده ایرانی ، هاست داخلی تهیه کنید.

به نظر من چند سرویس دهنده در وب فارسی هستند که واقعا خدمات عالی ارائه می دهند . اگر بخواهم اجمالی آنها را نام ببرم اول ایران سرور است ، سایت برانکس روی هاست لینوکس ایران سرور میزبانی می شود. وبسایت درباره معماری و مردم که اخیرا کار کردیم نیز روی همین سرورهای اشتراکی میزبانی می شود. اگر دنبال گزینه اقتصادی تر می گردید می توانید از تلاش نت استفاده کنید. هاست با سرعت خوب و مناسب فروشگاه اینترنتی را به نظر من فقط در تلاش نت می توانید پیدا کنید. سرویس میزبانی NVMe واقعا برای فروشگاه مناسب می باشد.

هاست انتخابی شخصی است. سرویس های خوب دیگری نیز در وب فارسی وجود دارند. مثلا لیمو هاست سرویسی است که تعریف آن را زیاد شنیده ام. به شخصه از سرویس های پارس دات هاست، ایران سرور ، مارال هاست، سی پنل دات آی آر ، تلاش نت ، فراسو ، مشهد هاست استفاده کردم. در بین تمامی این سرویس ها دوستان ایران سروری و تلاش نتی تداوم سرویس و قیمتی خوبی داشتند و شاهد نوسان و قطع و وصلی ها گسترده برروی این سرویس ها نبودم. البته یک امتیاز خوب باید به ایران سرور بدهم که در این زمان قطعی های اینترنت واقعا پیگیر مشکلات هاست ها و سایت های مشتریان بودند.

موفق و پیروز باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا