آموزشکسب و کارمطالب برتر

مراحل ایجاد و طراحی یک سایت فروشگاهی در سال 1402 به چه شکلی است؟

بعد از چند روز وقفه به دلیل شلوغی و تعدد کارها مجدد، یک پست جدید داریم! این پست قرار است مباحث پیرامون ایجاد و طراحی یک سایت فروشگاهی در تابستان 1402 را پوشش دهد. چرا که کلی قوانین کشور و زیر ساخت ها با سال های گذشته تفاوت کرده است.

تعییراتی که در مقدمه گفتم در دو بخش هزینه ای و پروسه انجام کارها تقسیم می شوند. امسال هزینه هاست و دامنه افزایش چشم گیری داشت، دامنه ملی ir در اکثر شرکت های هاستینگ دیگر رایگان نیست و بابت ثبت آن بایستی هزینه پرداخت کنیم. هاست هم که هزینه اش حداقل سه برابر شده است.

برای یک سایت فروشگاهی دامنه ملی برای شروع مناسب است ولی برای هاست حتما بایستی یک هاست پر سرعت داخلی تهیه کنید چرا که مخاطبان شما داخل کشور هستند و احتمالا درگاه های پرداخت هم به ip های خارج از کشور حساس باشند. هاست 5 گیگابایت با حافظه پرسرعت و پهنای باند مناسب بین 1 میلیون تا 1.5 میلیون تومان قیمت دارد البته این قیمت بدون احتساب مالیات است! که خودش داستانی است.

در بخش پروسه های اداری مرتبط با راه اندازی فروشگاه های اینترنتی ، داشتن نماد الکترونیک برای دریافت درگاه پرداخت الزامی است. یعنی شما سایت را طراحی می کنید، برایش نماد دریافت می کنید، بعد روی نماد و سایت خود درخواست وب سرویس درگاه پرداخت را درخواست می کنید، البته خوشحال نباشید چرا که در این مرحله به شما می گویند که کد رهگیری مالیاتی شما کو!؟؟؟ برای این موضوع بایستی یک سر به کافی نت محل بروید تا سه سوت کد رهگیری مالیاتی شما را دربیاورد و با سه دیتای کد رهگیری ، نماد الکترونیک و یک سایت طراحی شده درخواست درگاه پرداخت می کنید.

دیگه بایستی با واقعیات کنار بیاییم، ما در کشوری جنگ زده، تحریم شده، با دنیا قهر و بسیار عقب مانده زندگی می کنیم. در چنین کشورهایی راه درآمد دولت فقط از راه مالیات های سنگین است و از هر کسب و کار کوچکی این مالیات دریافت می شود. همین کنار ما دوبی بهشت زندگی بدون مالیات است.

با یک حساب و کتاب ساده کل هزینه های طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما در تابستان 1402 بین 4 تا 6.5 میلیون تومان می شود. سال گذشته شاید این هزینه بین 2 تا 4 میلیون تومان بود.

موفق باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا