خودمانی

مجسمه وحدت هندوستان

امروز در اینستاگرام در حال پرسه زنی بودم که به پست حدود 1 هفته پیش بیل گیتس رسیدم، دیده بودم که وی اخیرا سفری به هندوستان داشته است. در این سفر ، وی پستی از یک مجسمه بسیار عظیم الجثه را در اینستاگرام منتشر کرده بود. این مجسمه ، به مجسمه وحدت معروف است که در ادامه می خواهم درباره اش با شما صحبت کنم.

بعد از اخباری که از هندوستان در ماه گذشته مخابره شد دیدم نسبت به هند کمی منفی شده بود. در ماه گذشته خبر تجاوز به گردشگران اسپانیایی سرتیتر اخبار هندوستان بود. در کنار آن اخیرا یکی از افراد مورد علاقه ام ، یعنی جیمز می ، مستند Our Man را در هندوستان ضبط کرده بود. مستند وی هم به نظرم خیلی کوتاه و سرسری آمد. ولی سفر بیل گیتس به هندوستان و تصاویر آن همه منفی ها را شست .

مجسمه مورد بحث ما ، مجسمه وحدت نام دارد. Statue Of Unity نام انگلیسی آن است. این مجسمه بر اساس اولین نخست وزیر هند بعد از گاندی و استقلال هندوستان ساخته شده است. اولین نخست وزیر هندوستان مستقل  Vallabhbhai Patel نام داشت. این مجسمه که می تواند جزو عجایب دنیا باشد و در آینده آثار باستانی دوران ما حساب شود ، در سال 2018 افتتاح شده است.

در تصویر زیر ابعاد بسیار عجیب این مجسمه را در کنار سایر مجسمه های معروف دنیا می توانید مشاهده کنید:

جالب اینجاست که این مجسمه تازه ساز! تا حالا نزدیک به چند ده میلیون به صورت کلی بازدیدکننده داشته ، میانگین سال 2018 و 2019 حدود 3 میلیون بازدید کننده بوده است.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا