آموزشوردپرس

غیر فعال کردن فونت های گوگل در وبسایت وردپرسی

همانطور که می دانید فونت یک عامل مهم در لود شدن یک وبسایت است، اینکه شما از فونت های محلی استفاده کنید می تواند با توجه به منطقه جغرافیایی هاست شما ، تاثیری زیادی در سئو ، سرعت لود و بهینه بودن سایت شما به صورت کلی داشته باشد.

مثلا ما که در ایران هستیم، اکثر هاست های ما با یک فایروال به نت جهانی متصل هستند، مشکلی که پیش می آید این است که برخی تایم ها سرویس های خارجی در دسترس نیستند و یا موقت به هر دلیلی فیلتر می شوند و این مسئله بر لود سایتی که از این خدمات استفاده می کند تاثیر می گذارد.

یکی از ابزارهایی که سایت ها استفاده می کنند گوگل فونت است . Google Fonts یک منبع عظیم فونت های متن باز است که برای طراحی استفاده می شود ولی اگر شما سایتی دارید که از فونت های داخلی استفاده می کند بهتر است که دسترسی به آن را مسدود کنید. چرا که مثلا المنتور کاری ندارد که شما از فونت داخلی استفاده می کنید ، همیشه در تلاش برای لود کردن گوگل فونت است. یا همین Brizy به صورت کلی همه چیز را لود می کند .

برای مسدود سازی دسترسی سایت خود به گوگل فونت ، در وردپرس کار ساده ای در پیش دارید ، کافیست افزونه Disable and Remove Google Fonts را نصب و فعال کنید. بعد از فعال سازی به صورت خودکار فونت های گوگل مسدود می شوند. می توانید نمره GT Metrix سایت خود را قبل و بعد از فعال سازی این افزونه تست کنید و نتیجه را لمس کنید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا