خودمانی

تغییرات مهم رابط کاربری وردپرس از ابتدا تا امروز

وردپرس از سال 2003 تا به امروز تحولات بیشماری را تجربه کرده است. وقتی نسخه 0.71 وردپرس در سال 2003 منتشر شد تقریبا چیزی برای ارائه نداشت و یکراست به سراغ ویرایشگر متن میرفت. تصویر زیر نمای داشبورد وردپرس 0.71 است.

در وردپرس 1.0.1 که نسخه بهبود یافته 0.71 بود همان شیوه نمایش داشبورد ادامه یافت ، یک سری باگها رفع شد و ساختار لینک ها بهبود پیدا کرد و بقولی سئو فرندلی شد.

وردپرس 1.2 در سال 2004 منتشر شد و پشتیبانی از پلاگین یا همان افزونه ها را اضافه کرد. مهم ترین تغییر وردپرس در عرض یکسال از زمان انتشار اتفاق افتاد.

نسخه دوم وردپرس که به Duke معروف شد قسمت داشبورد با ویرایشگر متن پست ها را جدا کرد و رنگ آمیزی به داشبورد را برای اولین بار اضافه کرد. البته کلی تغییرات دیگر هم به همراه داشت ولی ساختار امروزی داشبورد وردپرس تا حدودی شبیه به این دوران است .

وردپرس 2.7 در سال 2008 بیشترین تغییر ظاهری در داشبورد را به ارمغان آورد. منوها به صورت عمودی در کنار صفحه ردیف شدند. کلی امکانات تازه اضافه شد و شاید بتوان گفت که دوران مدرن وردپرس از سال 2008 آغاز شد.

تغییر عمده داشبورد در سال 2013 انجام شد. وردپرس 3.8 سایه روشن شدن و تفاوت رنگ برای زیر منو و منوی اصلی را اضافه کرد . نسخه موبایل داشبورد وردپرس در این سال رونمایی شد. هنوز هم مشکلات زیادی در استفاده از طریق موبایل در وردپرس وجود دارد ولی داستان نسخه موبایل از این نسخه شروع شد.

نسخه 5 وردپرس به نام Bebo در سال 2018 معرفی شد که در آن گوتنبرگ و طراحی مبتنی بر بلاک اضافه شد. از این سال به بعد وردپرس توسعه ای سریعتر پیدا کرد چرا که هدفی جدید برای وردپرس ایجاد شده بود که این سیستم مدیریت محتوا را بتوانید به دلخواه خود صد در صد شخصی سازی کنید.

دوران جدید وردپرس با نسخه 6 آغاز شد و همچنان ادامه دارد. در این دوران وردپرس تمرکز بیشتری روی طراحی بلاک داشته و دارد ، بزودی نسخه جدید وردپرس با کد نسخه 6.4 منتشر خواهد شد که قبلا امکانات مهم آن را معرفی کردیم.

موفق باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا