خودمانیمطالب برتر

تحریم های ارتباطی برداشته شده ولی از طرف ما فیلتر شده است

دیروز سرویس گوگل چت که می تواند جایگزین واتساپ باشد در ایران بدون محدودیت و تحریم در دسترس همگان قرار گرفت ولی به ساعت نکشید که توسط حکومت فیلتر شد. در کنار خدمات ارتباطی ، خدمات ابری نیز بدون تحریم در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفته که شرکت های خصوصی می توانند در ارائه خدمات بهتر و ارزانتر به کاربران از آنها استفاده کنند.

روز گذشته نیز با اعلام یکی از مهندسان ایرانی گوگل، قابلیت Real-time Location Sharing گوگل مپس ‎ برای کاربران ایرانی فعال شد. توسط این قابلیت کاربران می‌توانند موقعیت خود را به صورت زنده و تا مدت زمانی که می‌خواهند، با افراد مدنظر به اشتراک بگذارند.

آنطور که آسوشیتدپرس گزارش داده، در سال 2014 نیز آمریکا مجوز ارائه نرم‌افزارهایی که باعث تبادل رایگان ارتباطات در ایران می‌شدند را داده بود؛ اما شرکت‌های تکنولوژی از ترس مرز باریک تحریم‌ها و مواجهه با جریمه‌های مالی علاقه‌ای به سرویس‌دهی به ایران نداشتند. اما به نظر می‌رسد اکنون شرایط فرق کرده و گوگل در این زمینه پیش قدم شده است.

بایستی دید این وضعیت نابسامان اینترنت تا کجا ادامه دار خواهد شد.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا