آموزشوردپرس

تبدیل خودکار تصاویر از JPEG به WebP در وردپرس 6.1

از نسخه 5.8 وردپرس پشتیبانی از فرمت webp به وردپرس اضافه شد. تا کنون هم در همین حد بوده است که شما می توانستید انواع تصویر با فرمت webp را در پست ها و صفحات خود بارگزاری کنید. ولی از وردپرس 6.1 یک بروز رسانی مهم در وردپرس اتفاق خواهد افتاد که این است: تمامی تصاویری که در وردپرس با فرمت jpeg و jpg آپلود شوند به صورت خودکار دارای دو نسخه webp و نرمال می شوند که نسخه webp در نمایش پست ها استفاده می شود و نسخه اصلی تصویر در ایمیل ها و دیوایس های قدیمی تر استفاده می شود. در تصویر زیر نمونه خروجی های این شیوه جدید وردپرس را مشاهده می کنید. نکته مهم این است که در آخرین بتا این ویژگی غیر فعال شده بود چرا که به شیوه اجرایی شدن آن ایراد وارد بود و در حال حاضر هم مشخص نیست که توسط کاربر ادمین بایستی ویژگی فعال شود یا در هسته وردپرس فعال می شود یا اینکه توسط طراح قالب باید این موضوع پیگیری شود.

سوال مهمی که اینجا پیش می آید این است که آیا در همه قالبها این شیوه درست کار می کند؟ در پاسخ باید بگویم اینطور که متوجه شدم در قالب های پیش فرض و طراحی شده توسط خود وردپرس این امکان وجود دارد ولی مثلا اگر از قالب های معروف مثل جنه یا چیزهای مشابه استفاده می کنید بایستی به آخرین نسخه بروز رسانی کنید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا