آموزشکسب و کارمطالب برتر

استفاده از CDN ابرآروان برای شتابدهی به سایت

قبلا در سایت آموزش استفاده از CDN ایران سرور را منتشر کرده بودم ، این سرویس علارغم اینکه بسیار خوب بود ولی اخیرا با پرداخت هزینه در دسترس است. به همین دلیل گزینه دیگر و هم تا را معرفی می کنم. ابرآروان جزو اولین ارائه دهندگان cdn در ایران است.

پس از ثبت‌نام در سایت و ورود به پنل کاربری روی محصول «CDN» کلیک کنید و در صفحه‌ی باز شده گزینه‌ی «افزودن دامنه جدید» را انتخاب کنید.

در پنجره‌ی باز شده، اگر می‌خواهید دامنه‌ی خود را در ابر آروان ثبت کنید، نشانی سایت خود را بدون www، در کادر وارد کنید و اگر می‌خواهید به روش راه‌اندازی با CNAME فقط ترافیک یک زیردامنه را به ابر آروان منتقل کنید، نام زیر دامنه را وارد کنید.

پس از مطالعه‌ی کامل شرایط استفاده از سرویس روی گزینه‌ی ادامه و قبول قوانین کلیک کنید.

پس از ثبت دامنه و کلیک روی دکمه‌ی ادامه، اگر یک زیردامنه را ثبت کرده باشید با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر روبه‌رو می‌شوید که باید روش انتقال ترافیک را از میان NS Delegation و CNAME Setup انتخاب کنید.

در مرحله‌ی بعد نیاز است تا پلن دامنه‌ی خود را مشخص کنید. برای بررسی قیمت‌گذاری سرویس CDN می‌توانید این صفحه را بررسی کنید.

در گام بعد، شما با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر روبه‌رو می‌شوید که نشان‌دهنده‌ی رکوردهای دامنه‌ی شماست. این رکوردها و IP مرتبط با آن‌ها را بررسی کنید و اگر مشکلی در آن‌ها وجود نداشت، روی گزینه‌ی «ادامه» کلیک کنید.

در این بخش می‌توانید تنظیمات دامنه‌ی جدید را از دامنه‌‌ی دیگری که قبلن در حساب‌ کاربری‌تان ثبت‌ کرده بودید کپی کنید یا Zone File دامنه را وارد کنید.

در ادامه، اگر NS Delegation را برای انتقال ترافیک دامنه انتخاب کردید، باید NSهای خود را به NSهای ابر آروان تغییر دهید. پیش از تغییر این رکوردها به رکوردهای NS تعیین شده از سوی ابر آروان، نخست باید تمامی رکوردهای مربوط به دامنه‌ی خود را در بخش «رکوردهای DNS» زیرشاخه‌ی محصول شبکه‌ی توزیع محتوا (CDN) در پنل کاربری، تعریف کنید. برای انجام این کار شما می‌توانید فایل DNS Zone خود را به‌شکل مستقیم آپلود کنید.

برای بررسی تنظیمات دامنه می‌توانید از دستور dig یا وب‌سایت NSLookup استفاده کنید.

با انجام موارد بالا، دامنه شما براحتی به سرویس توزیع محتوا cdn ابرآروان متصل می شود.

موفق باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا