آموزشکسب و کار

آیا سورس کد وردپرس قدیمی است؟

یکی از ادعاهایی که پیرامون وردپرس می شود این است که کد سورس وردپرس قدیمی است و با متدهای روز فاصله دارد. ولی آیا واقعا این چنین است؟ در این پست این ادعا را بررسی می کنیم.

کد های سورس وردپرس ساده هستند ولی قدیمی نیستند. با توجه به بحث های امنیتی و میزان استفاده از وردپرس در سطح جهانی ، نیاز است که کدها از آخرین متدهای بدون باگ و Stable پشتیبانی کنند، همانطور که دقت کردید در هاست های وردپرسی نسخه PHP مورد نیاز وردپرس در طی چند سال اخیر از 6 به 8 رسیده است. خود این مسئله نشان از بروز بودن کد وردپرس دارد ولی اینکه ساده است دلیل بسیار خوبی دارد.

برای اینکه یک کد خطای کمتری داشته باشد بایستی تا آنجا که می شود ساده باشد. همچنین کد ساده راحتتر می تواند در شرکت ها و سازمان به کار گرفته شود و نیازهای سازمان به آن براحتی اضافه می شود. کد نویسی ساده آن باعث شده که هرچه بیشتر توسط کاربران و شرکت ها و سازمان ها استفاده شود. اگر کد سورس نرم افزاری پیچیده باشد این به کارگیری بسیار زمانبر و کند می شود.

در این سال های اخیر انقدر وردپرس ساده شده که دیگر همانند سال های قبل شما به دانش کد نویسی برای راه اندازی یک وبسایت اصلا نیازی ندارید. خود وردپرس با سرعتی کم در حال اضافه کردن امکانات صفحه سازهاست، این امکانات را شاید بتواند یک روزه اضافه کند ولی به همان دلیلی که در بالا گفتیم به صورت ساده و با سرعت کم این امکانات را اضافه می کند تا همواره Stable بماند.

موفق و پیروز باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا