آموزشوردپرس

آشنایی با ساختار فایل های وردپرس

برای رفع برخی مشکلات مرتبط با وردپرس لازم است که شما بدانید وردپرس از چه فایل هایی تشکیل شده است. همچنین اگر روزی مجبور به بروز رسانی دستی وردپرس شدید باید بتوانید فایل های اصلی و فرعی وردپرس را تشخیص بدید، این آموزش برای این منظور تهیه شده تا شما با ساختار فایل های وردپرس آشنا شوید.

اگر وارد فایل منیجر هاستینگ خود شوید و سپس وارد پوشه Public_html شوید احتمالا با لیستی از فایل ها شبیه به زیر مواجه می شوید:

wp-admin [dir]
wp-content [dir]
wp-includes [dir]
index.php
license.txt
readme.html
wp-activate.php
wp-blog-header.php
wp-comments-post.php
wp-config-sample.php
wp-cron.php
wp-links-opml.php
wp-load.php
wp-login.php
wp-mail.php
wp-settings.php
wp-signup.php
wp-trackback.php
xmlrpc.php

سه فولدر اصلی وردپرس دارد و مابقی فایل هستند. فولدرهای اصلی شامل admin و Content و includes می شود. مهمترین فولدر وردپرس شما که اطلاعات سایت و پست های شما داخل آن ذخیره می شود wp-content است. این فولدر حاوی افزونه ها، تم ها، فایل های آپلودی و تمامی تغییراتی است که شما در سایت خود اعمال می کنید.

از میان فایل های وردپرس فایل wp-config.php ، حاوی اطلاعات نصبی و دیتابیس وردپرس شماست، اگر روزی خواستید وردپرس را دستی بروز رسانی کنید ، فایل wp-config و فولدر wp-content را نباید پاک کنید، الباقی فایل ها و فولدرهای وردپرس ، با هر بروز رسانی مجدد جای گذاری می شوند.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا