آموزشمطالب برتروردپرس

کدام را باید اول بروز کنیم؟ وردپرس یا پلاگین ها

مشکلی که اکثر تازه کاران در وردپرس دارند این است که بعد از تنظیم کردن سایت خودشان با توجه به سلیقه و نیاز ، می ترسند با بروز کردن وردپرس یا پلاگین ها سایت خودشان را خراب کنند. در این پست یک توضیح درباره پشت صحنه بروز رسانی وردپرس خدمت شما ارائه می کنم که در این تصمیم گیری کمک حال شما باشد.

همیشه مهم است که به هر قیمتی شده وردپرس خود را به آخرین نسخه بروز کنیم. بر خلاف سیستم های شخصی کامپیوتری که مثلا با ارائه نسخه جدید ویندوز همه گارد می گیرند که آیا سیستم شان را خراب می کند یا نه؟ در فضای وب همیشه شما بایستی بروز باشید چرا که خطرات همواره در حال افزایش هستند و راه های جدید هک و خرابکاری همیشه تولید می شود.

وردپرس هم یک محصول تحت وب است. معمولا یک بروز رسانی عمده ارائه می شود و بعد از آن حفره های امنیتی آن بسته می شود. در این پروسه ممکن است چندین بروز رسانی ارائه شود. بهتر است که در اولین فرصت همیشه وردپرس خودتان را بروز کنید.

بعد از بروز رسانی وردپرس ، همیشه اول سراغ بروز رسانی افزونه های امنیتی یا کش بروید. این افزونه ها نیاز به نسخه جدید وردپرس دارند. مثلا یک افزونه امنیتی که بروز می شود شاید بابت مسائلی که وردپرس جدید پوشش می دهد دیگر کاری انجام ندهد تا حجم و پردازش کمتری انجام دهد.

بعد از اینکه این دسته از افزونه ها را بروز کردید ، می توانید به سراغ افزونه های زیر ساخت بروید. افزونه هایی که زیر ساخت سایت شما بر آنها سوار است. مثلا فروشگاه اینترنتی شما بر ووکامرس سوار است. ووکامرس در این مرحله بروز شود. این افزونه ها از امکانات نسخه جدید وردپرس بهره می برند و یک سری امکانات و یک سری مشکلات خودشان را نیز رفع می کنند.

در نهایت افزونه های کاربردی را بروز کنید. افزونه هایی که برای انجام کارهای ساده نصب کردید. مثلا افزونه ای نصب کردید که دکمه سبد خرید را به منوی شما اضافه کرده ، یا مثلا افزونه چت و پشتیبانی در واتساپ نصب کردید ، الان وقت بروز کردن آنهاست.

گرافیک زیر توسط خود وردپرس بابت بروز رسانی های وردپرس ایجاد شده است. همانطور که مشاهده می کنید یک سری مراحل دیگر نیز اضافه کردند. اول از همه از کل هاست خود بکاپ تهیه کنید تا خیالتان راحت باشد. معمولا این کار را با بروز رسانی های عمده انجام دهید. مثلا وردپرس به عدد تازه ای در نسخه می رسد.

در نهایت افزونه های خریداری شده از سایت های مختلف را بروز رسانی کنید. این افزونه ها معمولا مستقیم بروز نمی شوند و بایستی از سورس خودشان دانلود شوند.

با این روش هیچ وقت دچار مشکل نمی شوید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا