آموزشمطالب برترویندوز و لینوکس

چطور با Putty به سرور لینوکسی متصل شویم؟

اگر شما با سرورهای مجازی کار کرده باشید متوجه یک تفاوت بزرگ بین سرور های ویندوزی و لینوکسی می شوید. سرورهای ویندوزی دارای رابط کاربری هستند ولی سرورهای لینوکسی بدون رابط کاربری ارائه می شوند. این مسئله باعث کم حجم شدن سرورهای لینوکسی می شود.

برای دسترسی به سرورهای لینوکسی بهتر است از نرم افزار putty استفاده کنیم. این نرم افزار از پروتکل SSH جهت اتصال استفاده می کند که به صورت پیش فرض برروی سرورهای لینوکسی در دسترس است. اگر این نرم افزار در دسترس نیست بایستی پشتیبانی vps برای شما آن را نصب کند.

بعد از اجرای putty کافیست در قسمت host name آی پی سرور مجازی و در باکس کناری شماره پورت دریافتی از شرکت ارائه دهنده خدمات vps را وارد کنید و برروی دکمه open کلیک کنید.

بعد از اینکه برروی open کلیک می کنید ، صفحه خط فرمان باز می شود و از شما نام حساب کاربری سوال می شود. بایستی نام کاربری که معمولا root است را وارد کنید و enter کنید. در خط بعدی از شما رمز عبور سوال می شود که برای وارد کردن آن کافیست رمز عبور را کپی کنید و با راست کلیک آن را در جای خود قرار دهید. توجه کنید که رمز عبور نمایش داده نمی شود و اگر بعد از راست کلیک کردن کلید enter صفحه کلید را بزنید مشاهده می کنید که با موفقیت در سرور لینوکس خود لاگین می کنید.

حالا هر دستوری که دوست دارید برروی vps خود اجرا کنید.

موفق و پیروز باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا