آموزشکسب و کارمطالب برتر

پوش نوتیفیکیشن یا ایمیل؟ کدام بهتر است؟

اگر صاحب یک وبسایت باشید چه سایت شما فروشگاهی باشد چه یک سایت خبری، حتما از یکی از موارد پوش نوتیفیکیشن یا ایمیل مارکتینگ برای آگاه سازی مخاطب خود بهره جستید. در این پست یک مقایسه کلی می خواهیم انجام دهیم تا ببینیم که هر کدام برای چه موضوعی بهتر هستند.

ابتدا سراغ ایمیل مارکتینگ می رویم. ایمیل مارکتینگ از روز اولی که هاستینگ ها ایجاد شدند همراه هر وبسایتی بودند. در ابتدا به دلیل استفاده از هاست های شخصی حجم اسپم و بلاک شدن بالا بود ولی این روزها به دلیل استفاده از هاست های تخصصی برای ایمیل مارکتینگ این مشکلات از بین رفته است.

نرخ بازگشت سرمایه از تبلیغات ایمیلی معمولا بالاست. بدین معنا که اگر ایمیل مارکتینگ حرفه ای انجام دهید درصد کلیک و در نهایت خرید کردن کاربران بالاست. بهترین مثال آن هم ایمیل های تبلیغاتی دیجی کالاست که در آنها معمولا یک دسته از محصولات خاص برجسته می شوند و با نمایش یک تخفیف خوب کاربر را ترغیب می کند که حتما از آن برند خرید کند.

در ایمیل مارکتینگ شما به ساعت وابسته نیستید و هر زمانی که دوست داشته باشید می توانید ایمیل ارسال کنید. کاربر هم هر وقت حوصله داشته باشد اینباکس خودش را چک می کند. از همین رو ایمیل شما اگر محتوای خوبی داشته باشد شانس بیشتری برای خوانده شدن دارد.

ایمیل ته ندارد!! هر چقدر دوست دارید ایمیل بلند ارسال کنید. این برای وبسایت های خبری مناسب است. شما ممکن است در روز چندین پست منتشر کنید می توانید خلاصه آنها را بدون نگرانی در طولانی بودن ایمیل برای مخاطبان و مشترکین خود ارسال کنید.

ایمیل ها را می توانید تا نوک دندان شخصی سازی کنید! برخلاف نوتیفیکیشن که شما از تم و ظاهر گوشی مشتری بایستی استفاده کنید در ایمیل مارکتینگ طراحی همه اجزای تبلیغ یا آگهی ، دست خودتان است. فونت دلخواه ، تصاویر دلخواه و چیدمان دلخواهتان را می توانید در ایمیل پیاده سازی کنید.

حالا به سراغ مواردی که پوش نوتیفیکیشن یا آگاه سازی روی موبایل در آنها بهتر عمل می کند می رویم.

برای مشترک شدن در آگاه سازی از طریق موبایل کاربر ، کار ساده تری دارد. کافیست روی یک دکمه کلیک کند تا مشترک شما شود. در حالیکه در ایمیل بایستی ایمیل را وارد کند و احتمالا با کد یکتایی ایمیل خودش را احراز کند. شاید هم در برخی وبسایت ها نیاز باشد حتما در سایت ثبت نام کند.

در آگاه سازی ، پیام شما در لحظه دلیور می شود و به دست کاربر می رسد. بر خلاف ایمیل که ممکن است بعد از ارسال به صورت دسته دسته توسط سرور شما در زمان های مختلف ارسال شود تا از اسپم شدن آن جلوگیری شود.

آگاه سازی ها در مخاطب شما حس عجله و FOMO ایجاد می کند و باعث می شود که کاربر یک کار احساسی انجام دهد. مثلا برای جا نماندن از تخفیف سریعا لینک ها را باز کند و احتمالا اقدام به خرید محصول شما کند.

اینکه کدام یک از ایمیل یا آگاه سازی روی موبایل برای شما مناسب است به نوع کسب و کار و محتوای شما بستگی دارد. اگر شما فروشگاه دارید مسلما آگاه سازی و ایجاد FOMO در مخاطب برای شما کارساز تر است. اگر شما سایتی خبری دارید اشتراک ایمیلی شاید مناسب تر باشد.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا