آموزشمطالب برتروردپرس

وردپرس 6.3 منتشر شد

وردپرس نسخه 6.3 دو سه روزیست منتشر شده و احتمالا اگرسایت وردپرسی داشته باشید بروز رسانی آن را مشاهده خواهید کرد.

در این پست می خواهم مهم ترین ویژگی های وردپرس 6.3 را با شما مطرح کنم. در ادامه با من همراه باشید.

مهم ترین تغییراتی که در وردپرس 6.3 انجام شده به شرح زیر است:

1- تغییرات بسیار زیاد در ادیتور وردپرس برای طراحی تم و بلاک ها

2- یک سری تغییرات برای ویرایش سریع صفحات

3- مدیریت بهتر لینک ها و ابزارهای لینک دهی در سایت

4- یک سری بروز رسانی امنیتی

ادیتور وردپرس در این نسخه بروز رسانی گسترده ای را دریافت کرده. تمامی ابزار ها مجهز به دکمه undo شدند. همچنین در وردپرس 6.3 منوی بخش ادیتور خیلی بهتر شده و دکمه جستجو و دسته بندی های جدیدی به آن اضافه شدند.

امکان ویرایش سریع صفحات بخشی است که در همین دسته بندی منوی جدید ادیتور وردپرس اضافه شده که در آن می توانید آخرین صفحاتی که ویرایش کردید را مشاهده کنید.

موضوع بازگشت به عقب که اشاره کردم هم در همه ابزارها در دسترس است. اگر در ابزاری روی دکمه با آیکن ساعت و یک جهت با نمای بازگشت به عقب کلیک کنید می توانید لیست ویرایش هایی که انجام دادید را مشاهده کنید.

یکی از مهم ترین تغییراتی در بلاک ادیتور و کل وردپرس 6.3 اتفاق افتاده است، اضافه شدن یک ابزار کنترل است. با زدن دکمه ترکیبی کنترل + حرف کی ( Ctrl + K )، این نوار کنترلی ابزار باز می شود و به کمک آن می توانید برخی کارها را سریعتر انجام دهید.

یک مورد دیگر که به عنوان آخرین مورد در این پست است، امکان اضافه کردن پاورقی یا Footnote در وردپرس است که به کمک ابزاری که در بلاک متن قرار گرفته براحتی شما می توانید پاورقی ها را شماره گذاری و در انتها لینک های مفید آن را اضافه کنید .

همین امروز به وردپرس 6.3 بروز رسانی کنید تا علاوه بر موارد بالا، کلی بروز رسانی امنیتی را بدست آورید. همچنین کلی کد قدیمی از بیس وردپرس حذف شده که باعث افزایش سرعت در داشبورد و بقیه قسمت های وردپرس شده است.

موفق باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا