آموزشوردپرس

نگاهی به امکانات وردپرس 6.5

وردپرس برای اولین بروز رسانی عمده خودش در سال 2024 آماده می شود. وردپرس 6.5 بزودی منتشر می شود و نسخه بتای آن مدتی است که در اختیار همگان است. در این پست ویژگی های مهمی که در نسخه جدید شاهد بودیم را بررسی می کنیم.

مهم ترین بخشی که در وردپرس 6.5 شاهد اضافه شدنش هستیم ، بخش مدیریت فونت است. دیگر نیازی به نصب افزونه برای اضافه و کم کردن فونت در وردپرس نیست و می توانید فونت دلخواه خودتان را براحتی در وردپرس اضافه کنید.

کاربران وردپرس می توانند وارد ویرایشگر سایت یا ویرایشگر بلاک شوند، در بخش استایل به دنبال تایپوگرافی بگردند و در آن قسمت بخشی وجود دارد که Fonts نام دارد و به کمک دکمه کنار آن ( تصویر بالا ) می توانید فونت های سایت خودتان را مدیریت کنید ( تصویر پایین )

مورد بعدی که برای من خیلی جالب بود، نمایش وابستگی افزونه ها در بخش مدیریت افزونه های وردپرس است. از نسخه 6.5 به بعد اگر افزونه ای وابستگی داشته باشد زیر آن نوشته می شود ( تصویر زیر )

ادیتور وردپرس در نسخه 6.5 دچار بروز رسانی و بهبود شده است. البته این موضوع در هر نسخه تکرار می شود. هدف اصلی این بروز رسانی ها ساده تر شدن کار با وردپرس و بلاک ادیتور آن است.

در نسخه جدید امکان درج سایه برای بلاک ها، تصاویر و دکمه ها اضافه شده است.

همچنین ، رنگ یک آبجکت در حالت Overlay با توجه به رنگ بندی قالب و محتوا در وردپرس 6.5 به صورت خودکار انتخاب می شود تا بتوانید اگر خواستید آن را بعدا ویرایش کنید.

مورد بعدی که بسیار کاربردی است، اگر صفحه شلوغ پلوغی دارید، می توانید بلاک ها را بر اساس موضوع یا یک عنوان دلخواه ، نامگذاری کنید.

مورد بعدی ، مربوط به لینک دهی درون سایت است. اگر روی محتوایی می خواهید درج لینک کنید ، لینک های داخلی سایت براحتی قابل پیدا کردن هستند.

مواردی که در بالا ذکر کردم، امکانات جدید و مهم وردپرس 6.5 هستند. کلی بروز رسانی ، بهبود ، امکان جدید و ارتقای امنیتی جدید در وردپرس 6.5 اتفاق افتاده است که بزودی بعد از انتشار نسخه رسمی به صورت خودکار در داشبورد سایت ها قابل استفاده خواهد بود.

موفق باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا