آموزشمطالب برتروردپرس

نسخه 4 گوگل آنالیتیک منتشر شد – چطور سایت وردپرسی را به آن متصل کنیم؟

بعد از چند روز تاخیر دوباره با یک پست جدید در سایت برانکس با شما هستم. موضوع این پست اول معرفی نسخه 4 گوگل آنالیتیک است و بعد از آن نحوه اتصال سایت وردپرسی به آنالیتیک نسخه 4 است.

گوگل در حال حاضر همه دارندگان وبسایت را تشویق می کند که هرچه سریعتر به نسخه 4 آنالیتیک نوع حساب خود را ارتقا دهند چرا که نسخه قدیمی را در تاریخ 1 جولای 2023 از رده خارج خواهد کرد. از آن تاریخ دیگر امکان رهگیری کاربران و اطلاعات داخل وبسایت ها با نسخه های قدیمی آنالیتیک وجود نخواهد داشت.

گوگل آنالیتیک نسخه 4 به عنوان بروز رسانی جدید سرویس محبوب گوگل این امکان را به کاربران می دهد تا هم اپ های موبایلی و هم سایت ها را با کلی گزارش و امکانات رهگیری جدید در داخل یک اکانت مانیتور کنند. با من همراه باشید تا هم وبسایت خودتان را با نسخه جدید قبل از بازنشست شدن نسخه قدیمی سازگار کنید و هم اینکه در این مدت سعی کنیم یک سری آموزش درباره نسخه جدید منتشر کنیم.

برای اینکه یک دارایی با نسخه 4 ام گوگل آنالیتیک ایجاد کنید کافیست داخل داشبورد آنالیتیک شده و سپس وارد بخش ادمین شوید.

در پنل ادمین اگر شما کاربر نسخه کلاسیک گوگل آنالیتیک باشید همانند تصویر زیر گزینه جدیدی را مشاهده خواهید کرد تحت عنوان GA4 Setup Assistant ، برروی این گزینه کلیک کنید.

در صفحه بعدی گوگل به شما می گوید می خواهید یک دارایی جدید ایجاد کنید یا اینکه به دارایی قدیمی متصل شوید. ما می خواهیم یک دارایی جدید ایجاد کنیم ، برای این منظور ، روی دکمه آبی رنگ Get Started کلیک می کنیم.

در این لحظه یک پاپ آپ باز می شود که نحوه و جزئیات اتصال و ایجاد دارایی جدید را به صورت خلاصه نمایش می دهد.

روی دکمه آبی رنگ ایجاد دارایی کلیک کنید و تیک مربوط به ایجاد تگ را هم بزنید تا در مراحل بعدی با هم ببینیم که چطور می توانید با ترکینگ کد همچنان سایت وردپرسی خودتان را به آنالیتیک متصل کنید.

روش اتصال به وردپرس از اینجا سرراست است. شما می توانید همچنان به کمک کد دارایی یا کدهای جاسازی در هدر سایت ، گوگل آنالیتیک را به وردپرس متصل کنید ولی راحتترین شیوه برای اتصال استفاده از افزونه رسمی site kit گوگل یا استفاده از MonsterInsights نسخه لایت است.

بعد از اینکه به کمک هر یک از این افزونه سایت وردپرسی خودتان را به نسخه جدید آنالیتیک متصل کردید ، بعد از 24 ساعت اولین دیتا ها در داشبورد شما نمایش داده می شوند. ویژگی اصلی این نسخه از آنالیتیک این است که دو عدد استریم دیتا دارد. data stream و Web Stream هر دو برای سایت شما دیتا ایجاد می کنند تا بتوانید تمامی ابعاد سایت خودتان را مدیریت کنید.

حالا اگر با نحوه اتصال سایت خود به آنالیتیک به کمک افزونه های معرفی شده آشنا نیستید در ادامه نحوه کار با افزونه MonsterInsights را آموزش میدهم.

بعد از اینکه افزونه فوق را از مخزن خود وردپرس جستجو کردید و نصب کردید ابتدا با تصویر زیر روبرو می شوید.

در تصویر بالا برروی ذخیره و ادامه دادن کلیک کنید. اگر مدل خاصی سایت شماست بایستی در این صفحه انتخاب کنید. به صورت پیش فرض نوع وبسایت ، بیزنس یا مربوط به سازمان و شرکت انتخاب شده است. اگر سایت خبری یا بلاگ دارید بایستی گزینه دوم را انتخاب کنید. اگر فروشگاه اینترنتی دارید بایستی گزینه سوم را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی ( تصویر زیر ) می توانید با اتصال افزونه مانستر اینستایت به حساب گوگل خود ، خودکار دارایی نسخه 4 گوگل آنالیتیک خودتان را انتخاب و به سایت متصل کنید.

بعد از اینکه اکانت خودتان را انتخاب کردید از شما سوال پرسیده می شودکه دارای شما از چه نسخه ای از آنالیتیک استفاده می کند.

در نهایت در تصویر بالا می توانید روی complete connection بزنید تا مانستراینسایت پروسه اتصال به سایت را تکمیل کند.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا