آموزشمطالب برتروردپرس

نحوه ایجاد آزمون آنلاین در وردپرس

آزمون های آنلاین این روزها بسیار کاربردی هستند. بابت هر موضوعی امکان آموزش آنلاین و مجازی وجود دارد، بعد از هر آموزشی هم نیاز است که یک آزمون بابت سنجش میزان دانش و توانایی های کسب شده در آن مهارت انجام شود، همچنین ممکن است بابت یک موضوع ترند یا شخصیت شناسی بخواهید آزمون ایجاد کنید. به هر حال به کمک وردپرس این کار به سادگی انجام پذیر است.

برای شروع بایستی افزونه Formidable Forms را خریداری کنید و برروی آن پلاگین Quiz Maker یا آزمون ساز را فعال کنید.

بعد از این کار اگر وارد بخش فرم ها شوید، می توانید یک فرم تازه ایجاد کنید. همانند تصویر زیر می توانید یک فرم خالی درست کنید یا اینکه از میان تم های آماده ، فرم آزمون را انتخاب کنید.

ابتدا فرم خودتان را که شامل سوال و جواب، انواع منوهای رادیویی انتخابی است را طراحی کنید. بعد از اینکه فرم شما تکمیل شد وارد بخش تنظیمات فرم خود شوید. در این بخش روی منوی Scored Quiz کلیک کنید.

در اینجا بایستی هر سه گزینه تنظیمات آن را تیک بزنید ، بعد از اینکار روی دکمه Customize Quiz Scoring کلیک کنید تا دوباره فرم برای شما باز شود و این بار گزینه ای دارید برای انتخاب و مشخص کردن جواب صحیح و اینکه این جواب صحیح چه نمره ای برای کاربر دارد.

در تنظیمات Score Quiz بخشی است که در آن مشخص شده که بعد از اتمام ثبت چه کاری انجام شود. شما می توانید انتخاب کنید که نمره کاربر به وی نمایش داده شود.

بعد از اتمام و ثبت فرم توسط کاربر، تم پیش فرض نمایش نمره به کاربر نمایش داده می شود.

یک ایده هم این است که اگر آزمون های شخصیت شناسی و روانشناسی پولی در سایت خود انجام می دهید، می توانید لینک های آزمون های خودتان را قبل کنید و به ازای پرداخت کاربر لینک آزمون را در اختیار آنها قرار دهید.

موفق و پیروز باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا