اخبار کریپتو

تحلیل وضعیت دلار و بدترین سناریوی دلاری موجود

با توجه به موضوع قدرت گرفتن دلار نسبت به ارزهای جهانی، قیمت ارز داخل ایران به صورت مصنوعی در محدود 31 هزار تومان قرار گرفته است. این سیاست بانک مرکزی است که به دستور دولت انجام شده تا تنش از بازار برود که تنیجه آن اینطور شده که بازار از حالت آزاد به حالت نظارتی در آمده است.

در کنار مورد بالا که مسئله ای جهانی است، ما همچنان با تورمی بیشتر از آمریکا دست و پنجه نرم می کنیم، تفاوت نرخ تورم دو کشور ، کاهش یا افزایش نسبت ارزهای این دو کشور را رقم می زند که در مسئله ایران و آمریکا به دلیل افزایش تورم ایران نسبت به آمریکا، قیمت دلار باید در کانال افزایشی باشد.

در کنار دو مورد قبلی بایستی اخبار برجامی را هم بگذاریم که احتمال بدست آمدن توافق بسیار بسیار کاهش پیدا کرده است و هیچ کدام از دو کشور ایران و آمریکا گویا نمی خواهند توافقی انجام شود . این مسئله را اگر در کنار ادامه دار شدن تحریم ها ، افزایش نقدینگی داخل کشور، افزایش جمعیت و افزایش افرادی که بی کار هستند در داخل کشور بگذاریم احتمالا بایستی شاهد رشد دلار باشیم.

اینکه اعداد نجومی پیش بینی می شود برای نرخ دلار ، همانند افرادی که در کریپتو برای بیت کوین قیمت 100 هزار دلار را پیش بینی می کنند. رشد دلار را خواهیم داشت ولی با نسبت خاصی ، اعداد محدوده 36 تا 42 هزار تومان برای سال 1401 معقول هستند.

در چارت بالا هم ، نمای هفتگی تتر را شاهد هستیم که هر هفته تقریبا رشد را در کندل ها می توان مشاهده کرد . شاید در کوتاه مدت با کمبود درخواست های عمده خرید سری به محدوده 30 هزار تومان هم زده شود ولی احتمال اینکه مجدد سقف جدیدی در کانال افزایش دلار شاهد باشیم وجود دارد.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا