آموزشوردپرس

بهترین تنظیمات سئو برای سایت وردپرسی را بدانید

سئو فقط به محتوا نیست، یک سئوی خوب به مسائل فنی و پشت پرده سایت نیز بستگی دارد. در این پست یک سری مواردی که به سادگی می توانید انجام دهید و سئوی بهتری داشته باشید را به شما آموزش می دهم. این آموزش برای سایت های وردپرسی است.

اولین گزینه این است که مطمئن شوید که سایت شما برای موتورهای جستجو قابل بررسی و نگاه کردن است. تصویر زیر تنظیمات مربوط به این موضوع است که بایستی تیک آن را نزده باشید!

افزونه ها و قالب های خودتان را روی حالت بروز رسانی خودکار تنظیم کنید. این کار باعث می شود که همواره بهترین حالت ممکن را داشته باشند و احیانا اگر ایراد فنی دارند و شما متوجه نشدید با یک بروز رسانی خودکار مشکل رفع شود.

حتما در پست های خود از تگ استفاده کنید، هم برچسب گذاری محتوا انجام دهید و هم اینکه دسته بندی موضوعی خوبی داشته باشید تا بتوانید در موتور جستجو با ساختار زیبایی ظاهر شوید.

اگر فروشگاه اینترنتی دارید یا اینکه فقط یک سایت محتوایی ساده دارید، بایستی برای دسته های موضوعی خود ( یا دسته محصولات ) توضیح درج کنید. این کار باعث می شود که نمایش سایت شما در موتور جستجو به مرور بهتر شود.

سعی کنید پیوندهای یکتای پیش فرض وردپرس را استفاده نکنید. پیوند یکتای پیش فرض وردپرس با کد و عدد است و خیلی برای سئو مناسب نیست. سعی کنید ساختار دلخواه خود را بر اساس دسته بندی موضوعی ، روز ، ماه و نام عنوان پست طراحی کنید.

یک گزینه مهم در سایت وردپرسی و هر سایت دیگر، داشتن گواهینامه SSL معتبر است. این روزها همه هاست ها یک گواهی رایگان Lets Encrypt دارند، از آن برای امن کردن سایت خود استفاده کنید، گوگل سایت های امن را دوست دارد.

وقتی تصویری را در وردپرس بارگزاری می کنید حتما برایش Alt Text وارد کنید. این کار باعث می شود که موضوع عکس، توسط موتورهای جستجو بهتر فهمیده شود و در جستجو تصاویر که ترافیک بالایی دارد شانس دریافت ترافیک شما بیشتر شود.

منوی سایت خودتان را ساده بگیرید، از ایجاد منوی پیچیده پرهیز کنید، منوی پیچیده به درد سایت هایی مثل دیجی کالا و آمازون می خورد که میلیون ها کالا دارند، سایت های دیگر که ساده هستند بایستی هر چه کمتر دسته بندی و منو داشته باشند.

افزونه های ضد اسپم در سایت خود نصب کنید تا کامنت اسپم روی محتوا دریافت نکنید. اگر کامنت اسپم دریافت کردید سریعا آن را پاک کنید. محتوای اسپم برای سایت بسیار ضرر دارد.

مورد بعدی که بایستی حتما مد نظر داشته باشید این است که نقشه سایت شما بایستی بروز باشد و این نقشه را نیز بایستی در سرچ کنسول گوگل اضافه کرده باشید.

نحوه اضافه کردن نقشه سایت وردپرسی به سرچ کنسول گوگل

به عنوان اشانتیون ، پست های زیر را نیز مطالعه کنید. این موارد نیز به مسائل فنی سئو ربط دارند:

چطور ارور مربوط به مشکل باز نوشتن را در فایل Htaccess رفع کنیم؟

فایل Robots.Txt چیست و چطور یکی درست کنیم؟

چطور امکان مشاهده دایرکتوری هاست را مسدود کنیم؟

موفق باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا