تولید محتوا

الگوریتم اینستاگرام !

خیلی از پیج های اینستاگرامی و صفحات آموزش آنلاین روی الگوریتم اینستاگرام تمرکز دارند. امروز می خواهیم کمی درباره الگوریتم اینستاگرام صحبت کنیم. این الگوریتم عجیب و قریب که همیشه در حال تغییر است چیست؟ آیا اصلا وجود دارد؟ انقدر پیچیده است؟

جواب کلی به این سوال که اینستاگرام الگوریتم خاصی دارد این است که خیر ، الگوریتم خاصی ندارد و فقط نحوه sort کردن محتوا در فید است که یک عده را کاسب الگوریتم اینستاگرام کرده و اصلا چیز پیچیده ای ندارد.

اینستاگرام که راه افتاد ، در ابتدا فقط بر اساس آخرین زمان پست های منتشر شده را دسته بندی می کرد، این موضوع باعث می شد که مثلا پست های دوستان خودتان که کمتر از مثلا پست های یک آژانس خبری هستند را بتوانید مشاهده کنید. در بروز رسانی بعدی اینستاگرام آمد و کاری کرد که شما دوستان و اشخاص عادی را بیشتر مشاهده کنید و پست های مربوط به آژانس های خبری یا فروشگاه های اینترنتی را با اولویت دوم مشاهده کنید. حالا اینکه این پست های خبری و فروشگاهی بر چه اساس دسته می شوند به چند عامل بستگی دارند، اول اینکه چقدر لایک دارند یا اینکه چقدر به علایق شما مشابه باشند.

علایق شما بر اساس جستجو های شما ایجاد می شود، مثلا شما کلی جستجو درباره خودرو می کنید، اکسپلورر شما بیشتر درباره خودرو می شود، در نتیجه اینستاگرام خبر تصادف یک خودرو را بالاتر از پست خرید ست آشپزخانه در فید شما نمایش میدهد، شاید هم اصلا پست ست آشپزخانه نمایش داده نشود چون شما اصلا علاقه ای به این موضوع ندارید و قبلا مثلا یک پست پیرامون ست آشپزخانه را در لیست عدم علائق قرار دادید.

این خلاصه الگوریتم فعلی اینستاگرام است. انقدر گول صحبت های مختلف یک سری از پیج ها را نخورید، کاری که دوست دارید را ادامه دهید، از هشتگ استفاده کنید تا کسانی که موضوعات شما را دوست دارند بتوانند شما را پیدا کنند و در فید این دوستان نمایش داشته باشید و به فروش بهتر و افزایش بازخورد برسید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا