آموزشآموزش سرچ کنسول گوگلوردپرس

آموزش رایگان سرچ کنسول – قسمت دوازدهم – ارزش لینک دهی

یکی از بخش هایی که باعث جذب بیشتر ترافیک می شود لینکدهی در سایت است. ما چند مدل لینک دهی داریم، لینک دهی از سایت های خارجی به سایت ما، لینک دهی درون خود محتوای سایتی که مدیریت می کنیم و لینک دهی از سوشال مدیاست.

لینکدهی از سایت های پربازدید به سایت ما ، برای ما خیلی خوب است، اگر لینک دهی no follow نباشد که این موضوع بهتر هم می شود. هم اعتبار کسب می کنیم و هم اینکه ترافیک خوب دریافت می کنیم.

همچنین مطالعه کنید: چطور No Follow و عنوان به لینک های وردپرس اضافه کنیم؟

اگر یک توسعه دهنده وب هستید سعی کنید در پروژه های تحویلی خود نامی از خود به جا بگذارید تا اگر روزی یک سایت یا سرویسی پر بازدید شد لینک دهی خوبی به شما انجام شود.

در سرچ کنسول بخشی به نام Links نام دارد که در آن منابعی که به سایت شما لینک دهی کرده اند لیست شده اند. در تصویر زیر مشاهده می کنید که به صورت خلاصه وار پیش فرض نمایش داده می شود و بایستی روی دکمه More کلیک کنید تا گزارش تکمیلی را مشاهده کنید.

اگر روی اسم هر دامنه کلیک کنید، زیر مجموعه لینک هایی که در صفحات ، پست ها و جاهای مختلف آن سایت به شما اشاره کرده است را خواهید دید.

لینک دهی داخل ، مدل بعدی است که می تواند به افزایش بازدید ، نرخ تعامل و بهبود عملکرد محتوای شما کمک کند. مثلا در همین پست ، در ابتدای آن من به عبارت no follow اشاره کردم ، قبلا پستی در این باره منتشر کرده ام که در زیر پاراگراف مربوطه لینک کامل به آن محتوا را درج کردم این باعث ایجاد لینک دهی داخلی در محتوا می شود. همچنین می توانید یک سری کلمات کلیدی درون محتوای خود را به دسته ها و برچسب های سایت خود لینک دهی کنید.

در بخش links سرچ کنسول بخشی وجود دارد ، تحت عنوان internally linked که درآن لیست لینک های داخلی سایت شما را نمایش می دهد. می توانید براساس صفحه هدف و ترافیک آن را دسته بندی و از آن گزارش دریافت کنید.

می توانید پست ها و مطالبی که بازدید کمی دارند را لینک دهی کنید تا میزان بازدید آنها را کم کم بیشتر کنید.

در پست بعدی سراغ بررسی امور حیاتی سایت می رویم.

موفق باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا