آموزشویندوز و لینوکس

آموزش رفع خطا ERR_CONNECTION_REFUSED در گوگل کروم

امروز می خواهم درباره ارور ERR_CONNECTION_REFUSED برای شما کمی سخن بگویم. این ارور وقتی نمایش داده می شود که شما می خواهید سایتی را در حالت inspect مشاهده کنید گاهی اوقات هم به صورت کاملا رندوم وقتی آدرس یک سایت را وارد می کنید این ارور ظاهر می شود.

گاهی اوقات از عبارت های Unable to connect و Hmmm…can’t reach this page نیز گوگل کروم استفاده می کند.

اول از همه با دیدن این مشکل بایستی دو مورد را سریعا چک کنید ، اول اینکه در دسترسی به اینترنت بین الملل مشکلی نداشته باشید و همچنین DNS های شما یک DNS عمومی و بین المللی باشد.

بعد از این مورد حتما ip دستگاه خودتان را چک کنید ، اگر روی DHCP هستید یک ip جدید درخواست کنید، اگر ip ثابت محلی دارید یک ip جدید برای خودتان تعریف کنید.

بعد از آن کش مرورگر کروم را پاک سازی کنید.

در این مواقع ممکن است با انجام کارهای بالا، وقتی مجدد وبسایت مذکور را بررسی می کنید ارور Failed To Load Resource را مشاهده کنید. در این صورت نیاز است که به کمک VPN به سایت مورد نظرتان دسترسی داشته باشید.

ولی به صورت کلی با انجام اموری که در بالا گفتم بایستی مشکل شما در دسترسی به سایتی که ارور ERR_CONNECTION_REFUSED می دهد رفع شده باشد.

برای امور مرتبط با تنظیمات DNS و IP می توانید از ابزار هایی مثل DNS Jumper استفاده کنید که با یک کلیک کل تنظیمات سیستم را بروز می کنند. امکان Flush DNS را هم دارد که با یک کلیک این کار را انجام می دهد.

موفق و پیروز باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا