تبلیغات در گوگل به کمک گوگل ادز Google Ads

در دنیای امروز که اکثریت ما بیشتر از هر چیز با ابزارهای دیجیتال سروکار داریم، یکی از کارآمدترین روش‌های تبلیغات، تبلیغات آنلاین است. این روش فرصت‌های زیادی برای معرفی برند شما، در اختیارتان قرار می‌دهد. از مزایای تبلیغات آنلاین این است که امکان بررسی رفتار مشتری و عکس‌العمل او در مواجهه با تبلیغات متفاوت را به شما می‌دهد.

هم‌چنین امکان گزارش دقیق از نتیجه تبلیغات و تأثیر آن بر روی فروش نیز فراهم است. جزء اهداف مهم در تبلیغات که با تبلیغات آنلاین دستیابی به آن راحت‌تر شده است، یافتن مخاطبان اصلی یا همان مشتریان بالقوه است. در این میان گوگل به‌عنوان پرکاربردترین موتور جست‌وجو بین اکثریت کاربران، محیط فوق‌العاده‌ای برای تبلیغات است. این شرکت، تبلیغات برای شما را با ارائه سرویس گوگل ادز فراهم ساخته است.

گوگل ادز که پیش‌تر به نام گوگل ادوردز شناخته می‌شد سرویس تبلیغات گوگل است که نمایش تبلیغات آن در موتور جستجو و شبکه نمایش گوگل متشکل از تعداد زیادی از وبسایت‌های سراسر جهان انجام می‌شود. با توجه به محدودیت گوگل برای نمایش تبلیغات در سایت‌های فارسی‌زبان، تبلیغات در موتور جستجو در ایران بیشتر مورد توجه شرکت‌های ایرانی قرار گرفته است. موارد نمایش تبلیغات بنری محدود به شرکت‌هایی می‌شوند که از امکان ریتارگتینگ گوگل ادز بهره می‌برند. در این سرویس اگر کاربری وارد سایت شما شود توسط گوگل هدفگذاری می‌شود و تبلیغات بنری در سایت‌های نمایش‌دهنده تبلیغات گوگل به او نمایش داده می‌شود.

هر ثانیه ۲٫۳ میلیون جستجو در گوگل انجام می‌شود. در بسیاری از زبان‌ها خیلی از صفحات نتایج جستجو شامل آگهی‌های گوگل ادز می‌شوند. البته این مقدار برای زبان فارسی کمتر از زبانی مثل انگلیسی است. کاربری که در گوگل کلمه‌ای را جستجو می‌کند مشخصاً به دنبال یافتن اطلاعات درباره آن کلمه است و نمایش تبلیغات در این لحظه می‌تواند ترافیک بسیار هدفمندی جذب سایت شما کند.

برای کسب جایگاه مناسب در صفحات نتایج جستجوی گوگل دو راه وجود دارد؛ سئو و گوگل ادز. اقدامات سئو نتایج طولانی‌مدت دارند و هزینه زیادی بر شرکت تحمیل نمی‌کنند اما دستیابی به موقعیت مناسب از طریق سئو زمان‌بر است. در مقابل با تبلیغات در گوگل ادز می‌توان با پرداخت هزینه به ازای هر کلیک به سرعت به جایگاه مناسب و اول در صفحات نتایج جستجوی گوگل قرار گرفت.

نحوه رقابت در گوگل ادز

ممکن است یک کلمه کلیدی توسط دو شرکت برای تبلیغات انتخاب شده باشند، اینجا گوگل است که با فرآیند مزایده تصمیم می‌گیرد، تبلیغات کدام شرکت بالاتر نمایش داده شود. به محض جستجو کلمه کلیدی توسط کاربر گوگل فرآیند مزایده را آغاز می‌کند. این فرآیند به طور خلاصه بدین ترتیب است:

  • به محض جستجو توسط کاربر، گوگل کلمات کلیدی مرتبط در کمپین تبلیغاتی شرکت‌های مختلف را تشخیص می‌دهد و وارد مزایده می‌کند.
  • هر شرکتی با توجه به بیشترین مبلغ پیشنهادی‌اش برای هر کلمه کلیدی در مزایده شرکت داده می‌شود.
  • از هر حساب کاربری هر شرکت فقط یک کلمه وارد هر مزایده می‌شود.
  • گوگل با توجه به امتیاز کیفیت کلمه کلیدی و مبلغ پیشنهادی تصمیم می‌گیرد که کدام تبلیغ را در کدام جایگاه نمایش دهد.

پیرو موارد فوق الذکر در صورت نیاز می توانید با شماره های موجود در سایت و صفحه تبلیغات در گوگل تماس حاصل نمایید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

یک دیدگاه

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *