خودمانی

کاهش سرعت اینترنت بین الملل در ایرانسل

از آنجایی که جایی به این موضوع نمی پردازد گفتم در بخش بلاگ برانکس این موضوع را مطرح کنم که چند روزی است ایرانسل چه در سرویس td lte چه در سرویس های سیم کارت معمولی خودش محدودیت های خاصی را در اینترنت بین الملل ایجاد کرده است. خیلی از سایت هایی که پیش از این در همان اینترنت محدود در دسترس بودند این روزها بالا نمی آیند و حتی ارورهایی مبنی بر عدم دسترسی درست مانند چیزی که سرویس های گوگل به ایرانی ها نمایش می دهند در این سایت ها نمایش داده می شود ( مثل سایت wpbegginer که ارور گوگل را نمایش می دهد در حالیکه تا پیش از این در دسترس بود )

سرویس های دور زدن فیلترینگ هم کندی بیش از حدی را در ایرانسل دارند خصوصا در شهرهایی مثل قم، بندرعباس، دو استان آذربایجان و استان کردستان اینطور که من متوجه شدم مشکل بیشتر است. چند روز پیش هم خبری خواندم که در دیتاسنتر تبریز اختلالی ایجاد شده که یک سری سایت ها در دسترس نیستند. همه این موارد را که همانند پازل در کنار هم بگذاریم به نظر من شاهد یک محدودیت جدید در اینترنت هستیم. بدی این موضوع این است که روی کارهای روزمره ما بیش از قبل تاثیر گذاشته و مثلا به سروری که جهت فایل سرور داریم و در دیتاسنترهای ایرانی هست نمی توانیم ریموت شویم و کارهای خود را انجام دهیم. سرعت ریموت و انتقال فایل به شدت محدود شده است.

یک خبر دیگر هم در توییتر منتشر شده که گروه انانیموس گفته بر طبق اسناد ابرآروان و ایرانسل در حال محدود سازی خاصی هستند که اینطور جلوه کند که غربی ها اینترنت را برروی ما بسته اند، راست یا دروغ، در حال نزدیک شدن به سالگرد اتفاقات آبان 98 هستیم که در آن چندین روز متوالی اینترنت قطع شد و کسب وکار ما از آن تاریخ دفتر و کلی نیرو از دست داد تا الان که همه اعضای برانکس دور کار هستند و هنوز نتوانسته ایم دفتر جدیدی تهیه کنیم!

وزیر نمی دونم میدونه یانه ، همین سرعت افتضاح بین دو تا سرور داخل کشور هست 🙂

یک مورد دیگر هم که ذهن من را درگیر کرده این موضوع است که وقتی می گوییم سرعت کم است سریع سایت اسپید تست را نمایش می دهند که ببین چه سرعتی داریم!! ولی وقتی دقت می کنی میبینی که از سروری در تهران به سرور دیگری در تهران برای شما تست سرعت میگیرند، اسپید تست هم به صورت خودکار کاربر ایرانی را به آن سرور ها متصل و تست می کند در این صورت سرعت شما عالی نمایش داده می شود ولی کافیست یک فایل ساده از یک سایت خارج از کشور دانلود کنید متوجه می شوید که سروری که در ایران وجود دارد در حدود 40 مگابیت سرعت دارد ولی سروری که در خارج است با سرعت حتی زیر 1 مگابیت دانلود انجام می دهد. آپلود که نگم! سرعت آپلود همینطوری کم بود این روزها کمتر هم شده ، ایران فکر کنم تنها کشوری است که سرعت آپلود افتضاح ارائه می دهد و ادعا دارد که قله های علمی را فتح می کند! خیلی کشورها ادعا ندارند و سرعت ها و خدمات بهتری ارائه می دهند.

به امید روزهای بهتر

موفق و پیروز باشید

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا