خودمانی

چه خبر از اینترنت کشورمون؟

سلام، بعد از چند روز غیبت مجدد امروز تصمیم گرفتم سایت را بروز کنم، گفتم اول از همه یک سری خبرهای کوتاه اینترنتی منتشر کنم و در کنارش نظر خودم را نیز دربارشون بیان کنم.

وزیر ارتباطات چند روز پیش فرمودند که مشکل اینترنت رفع شده و می تونید همین الان تست کنید! اولین چیزی که به ذهن من رسید این بود که احتمالا وزیر کشور نیازهاش داخلی است و اصلا به داده بین الملل نیازی نداره. نه بازی ویدئویی انجام میده، نه نیاز داره یوتیوب چیزی نگاه کنه، توییترشون هم احتمالا ادمین داره و یک سایبری جان بر کف آن را اداره می کند، الباقی اینترنت هم که چیزی برای این اوباش ندارد. وزیر ارتباطات با مدارک احتمالا جعلی و ساختگی علت کندی اینترنت بین الملل را استفاده از VPN بیان کرده! خیلی صحبت عجیب و بی ارتباطی است. بگذریم …

خبری دیگر دیروز منتشر شد که داخلش آمده که برای ثبت ، تمدید و انتقال دامنه ir احراز هویت کامل نیاز است. بر خلاف دامنه های بین المللی و حتی دامنه های سایر کشورها که از ایران هم بدون دغدغه و به سرعت قابل ثبت هستند از روز اول دامنه های ملی ما به کندی ثبت می شدند ، برای برخی اسامی که کلی باید کاغذ بازی انجام میشد و سامانه ای قدیمی و بدرد نخور هم دارد. حالا با توجه به زیرساخت بدرد نخور بایستی پروسه های احراز هویت را نیز چاشنی کنید. خودتان نتیجه را حدس بزنید. باز هم بگذریم … چون کسی گوش نمی دهد و دلش برای مردم و مملکت نسوخته که بخواهد کاری کند.

وضعیت اینترنت همچنان بی کیفیت است و خیلی از کشورهای درحال توسعه و فقیر الان از ما وضعیت اینترنت بهتری دارند در حالیکه نفوذ اینترنت در کشور ما بسیار بالاست. ایرانسل و رایتل و شاتل نامه نگاری کردند که این وضعیت به ضررشان است ولی من که هر سه سرویس را دارم متوجه شدم ایرانسل کاسه از آش داغ تری است در فیلترینگ! بعد از آن شاتل با کمی فاصله قرار دارد و رایتل بهتر از سایر اپراتورها عمل می کند.

امیدوارم روز خوبی داشته باشید و کسب و کارتان هر چه سنتی تر باشد که با این وضعیت اینترنت ضرر و زیان نبینید. ما که کاسبی مان خوابیده 🙁

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا