آموزشارز دیجیتال

چند نکته درباره کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری

اگر می خواهید در بازارهای مالی خصوصا کریپتو فعالیت کنید بایستی همیشه دارای خودتان را در مکانی مطمئن نگهداری کنید.

در بازار کریپتو بخشی از کار، شامل نگهداری بلند مدت توکن ها و ارزهایی است که به آنها اعتماد دارید و می خواهید مثلا چند سال آنها را هولد کنید تا از این کار سود خوبی نصیبتان شود.

برای هولد بلند مدت بهتر است که از کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری استفاده کنید. چند نکته مهم که تجربیات خودم در این زمینه است را در اختیار شما قرار می دهم تا شما هم بتوانید درست این کار را انجام دهید.

01

در کیف پول نرم افزاری ، یا Hot Wallet منظور ما این است که شما اطلاعات خودتان را در داخل یک سرور ذخیره می کنید که آن سرور کلید های دسترسی به کریپتو را به شما می دهد. این کیف پول ها که معروفترین آنها تراست والت است بسیار امن هستند تا وقتی که دیگه امن نیستند! این جمله بدین معناست که این کیف پول ها ، در فضای وب روی سرورهایی هستند که بالاخره کسی باید هزینه های آنها را پرداخت کند، دامنه آنها را تمدید کند و اگر از این دید به آنها نگاه کنید شاید خیلی جالب نباشند.

02

در هر کیف پولی که هستید ، اگر ارز خاصی دارید ، سعی کنید از بلاکچین و شبکه رسمی همان ارز برای نقل و انتقال استفاده کنید. در این صورت بایستی علاوه بر اون ارز، توکن شبکه ای که در آن نقل و انتقال را انجام می دهید را نیز در کیف پول خود اضافه کنید. مثلا توکن های bep20 برای نقل و انتقال از کیف پول شما نیاز به مقداری bnb دارند.

03

محبوب ترین کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس است. قیمت مناسبی دارد ولی چند نکته مهم درباره آن وجود دارد .حافظه آن حدود 138 کیلوبایت است. بدین معناست که نمی توانید در آن واحد همه اپ های مورد نیاز برای مدیریت کیف پول خود را نصب داشته باشید. اگر مثلا ارزهای مختلفی را می خواهید در لجر هولد کنید بهتر است که مدلهای جدید مثل اس پلاس یا اکس را تهیه کنید.

04

صحبت از لجر شد، لجرها جزو Cold Wallet ها هستند و دیتا و کلمات دسترسی به کیف پول شما به صورت آفلاین برروی دیوایس شما ذخیره می شوند. پس نگرانی وجود ندارد که یک روز مثلا دسترسی شما به کیف پولتان قطع شود. همچنین به کمک کلمات کلیدی می توانید کیف پول خودتان را مجدد در هر لجر جدیدی مثلا ، فعال کنید.

05

مهم ترین نکته این است که سعی کنید فقط پولی که با آن ترید می کنید را در صرافی نگهداری کنید. حتی اگر هولد شما چند ماه است، باز هم بهتر است که از یک کیف پول مطمئن استفاده کنید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا