آموزشوردپرس

چطور وردپرس را در حالت Read Only قرار دهیم؟

یکی از امکاناتی که در وردپرس وجود دارد و شاید خیلی به آن پرداخته نمی شود امکان قرار دادن سایت در حالت Read Only است، این ویژگی برای دورانی که می خواهید سایت را منتقل کنید ولی نمی خواهید کسی متوجه پس زمینه شود مناسب است.

مثلا شما می خواهید در طی هفته جاری سایت خودتان را از هاستی به هاستی دیگر منتقل کنید، می توانید با قرار دادن سایت خود در حالت read only، در واقع محتوا را قفل کنید، نگذارید کسی لاگین یا محتوای جدید تولید کند تا کار انتقال دامنه و هاست تمام شود و در این مدت اصلا قطعی ندارید و نیازی هم نیست نگران آخرین بکاپ باشید.

افزونه های زیادی در این زمینه برای وردپرس وجود دارند ولی همه آنها خیلی قدیمی هستند و توسعه ای روی آنها انجام نمی شود به همین دلیل پیشنهاد من برای این موضوع استفاده از افزونه  Lock User Account است که نسخه رایگان آن وجود دارد. بعد از نصب و فعال سازی می توانید هدف قفل کردن سایت را براحتی با آن انجام دهید.

کافیست بعد از فعال سازی وارد بخش تنظیمات عمومی سایت خود شوید. در پایین صفحه ، بخشی را مشاهده می کنید که در آن نوشته ” Locked User Message ” در این بخش هشداری که می خواهید هنگام لاگین به کاربران داده شود را قرار دهید، مثلا ” سایت در حال بروز رسانی و جابجایی به هاستی جدید است ، از تاریخ … سایت مجدد فعال می شود “

حالا بایستی کاربران را لاک کنید ، برای این کار لیست کاربران را باز کنید. همه آنها را انتخاب کنید و از کارهای دسته جمعی حالت Lock یا قفل را انتخاب کنید.

فقط توجه داشته باشید که ادمین را قفل نکنید. بعد از قفل شدن کاربران می توانید هر کاری که با هاست دارید یا مثلا قالب جدیدی که می خواهید تست و نصب کنید را بالا بیاورید. بعد از اتمام کارتان، حتما کاربران را از حالت قفل خارج کنید. هشدار لاگین را هم پاک کنید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا