آموزشتولید محتوامطالب برتر

چطور نرخ تعامل یا Engagement اینستاگرام محاسبه می شود؟

اینکه شما بدونید در صفحه خودتان در اینستاگرام نرخ تعامل چطور محاسبه می شود و این عدد چطور محاسبه می شود بر شما واجب است! بر هر کسب و کاری واجب است.

نرخ تعامل به شما این را می گوید که چقدر محتوای شما مفید بوده و چقدر کاربران را درگیر خودش کرده است. هر چقدر این درصد بیشتر باشد یعنی شما موفق تر بوده اید.

نحوه محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام ، بدین شکل است:

( ( تعداد لایک + تعداد کامنت ) تقسیم بر تعداد فالوورهای کسب شده در آن پست ) * 100 = درصد تعامل پست شما در اینستاگرام

در اینستاگرام ، شاید تعداد دنبال کنندگان بسیار زیبا باشد و دیگران را تحت تاثیر بگذارد ولی نرخ تعامل بالا برای کسب و کار و درآمد شما بهتر است.

در نهایت این موضوع مهم است که یک پیج با 10 هزار دنبال کننده نرخ تعامل متفاوتی با یک پیج با 100 هزار دنبال کننده دارد ولی به طور کلی برای پست های ساده 2.76 درصد ، پست های ویدئویی 2.60 درصد و اسلاید 3.11 درصد نرخ تعامل اینستاگرام بوده ولی این بدان معنا نیست که الان شما فقط اسلاید درست کنید! اگر مثلا ویدئو برای شما کاربرد دارد همان را ادامه دهید ولی سعی کنید اسلاید ها را هم در نظر داشته باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا