آموزشوردپرس

چطور نام واحد پولی را در ووکامرس تغییر دهیم؟

اگر برای شما هم سوال است که چطور نام یک واحد پولی خاص در ووکامرس را تغییر دهیم با من همراه باشید تا به شما آموزش این کار را ارائه کنم.

احتمالا شما هم به این موضوع برخورد کرده اید که سایتی مثلا با زبان انگلیسی است و وقتی وارد بخش فروشگاه آن می شوید از واحد تومان استفاده می کند و در جلوی تمامی محصولات کلمه فارسی تومان نوشته شده است. این مشکلی است که در سایت های چند زبانه اتفاق می افتد و به این دلیل است که ووکامرس بایستی با نامی که درگاه های پرداخت بر اساس آن یکسان سازی و استاندارد هستند کاربر را به سمت درگاه ارسال کند. به همین دلیل در سایت انگلیسی شما عبارت Toman را مشاهده نمی کنید و کنار همه قیمت ها خورده “تومان”

برای اینکه این مشکل را رفع کنید و در عین حال درگاه پرداخت شما دچار مشکل نشود نیاز است که فقط Label یا عنوان این واحد پولی تغییر کند. اینجاست که می توانید از یک افزونه بسیار ساده کمک بگیرید که تنظیمات مربوط به تغییر عنوان واحد پولی را به تنظیمات ووکامرس اضافه می کند.

نام این افزونه Custom Currency for WooCommerce است که می توانید آن را از مخزن وردپرس یا اینجا دانلود و برروی وبسایت خود فعال کنید.

بعد از فعالسازی این افزونه اگر وارد بخش پیکربندی ووکامرس خود شوید مشاهده می کنید که در بخش مربوط به واحد پول ، چند گزینه جدید اضافه شده است.

عکس بالا از مخزن وردپرس برداشته شده، در این عکس عدد 5 انگلیسی را مشاهده می کنیم که به بخشی اشاره دارد که در این بخش نماد دلخواه خودتان را برای واحد پولی وارد می کنید و در باکس بالایی می توانید عبارت مثلا Toman را برای واحد تومان وارد کنید. این دو بخش تاثیری در کارایی درگاه پرداخت نمی گذارند. باقی منوهای اضافه شده درگاه های فارسی را خراب می کنند.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا