آموزشمطالب برتروردپرس

چطور قالب ( پوسته ) وردپرس نصب کنم؟ – وردپرس 6

آیا شما می دانید چند راه مختلف برای نصب قالب در وردپرس وجود دارد؟ با من در ادامه همراه باشید.

بعد از پست دیروز چند تن از دوستانی که تازه می خواستن وبسایت خودشون رو راه اندازی کنند پیام دادند که یک پست جامع درباره راه های نصب قالب در وردپرس منتشر کنم. این پست برای این دوستان است.

حتما قبل از مطالعه این آموزش، پست قبلی را مطالعه کنید: “بعد از نصب وردپرس 6 چه کارهایی باید بکنیم؟

در وردپرس ( تا نسخه ششم که در این آموزش آمده است ) شما برای مدیریت قالب ها – پوسته ها – بایستی وارد بخش نمایش در وردپرس فارسی شوید.

وقتی شما وارد بخش نمایش می شوید.اگر تازه وردپرس نصب کرده باشید لیستی از قالب های پیش فرض وردپرس که بر اساس سال انتشار نام گذاری شده اند را مشاهده می کنید. مثل قالب 2019 ، یا قالب 2021

اگر بخواهید از مخزن خود وردپرس دنبال قالب بگردید بایستی در بخش نمایش / پوسته ، همانند تصویر زیر برروی دکمه افزودن بالای صفحه کلیک کنید.

با این کار وارد صفحه ای همانند تصویر زیر می شوید. در این بخش از وردپرس ، تمامی قالب های رایگانی که در مخزن وردپرس ثبت شده اند را می توانید مشاهده ، جستجو و نصب کنید. این قالب ها به زبان انگلیسی هستند ولی بین آنها مواردی پیدا می شود که از فرمت زبان فارسی یعنی RTL پشتیبانی می کنند.

در تصویر بالا، در میان منوهای بالای گرید پوسته ها، دکمه ای قرار دارد به نام صافی خصوصیات که اگر برروی آن کلیک کنید می توانید قالب ها را بر اساس نیاز خود فیلتر کنید. ( تصویر زیر ) توجه داشته باشید که در میان فیلتر ها ، مورد مربوط به پشتیبانی از زبان های راست چین از همه مهم تر است که در نسخ قبلی وردپرس وجود داشت ولی در نسخه جدید وجود ندارد ، البته یک راه برای مشاهده این موضوع هنوز وجود دارد.

در تصویر بالا ، من روی قالب های بلاگی، خبری و دارای تنظیمات پوسته فیلتر کردم، بعد از اعمال صافی لیستی از قالب ها را برای من لیست می کند که با کلیک برروی پیش نمایش هر کدام می توانم توضیحات قالب را مشاهده کنم و اگر در توضیحات پشتیبانی از زبان راست چین آمده باشد من آن را نصب می کنم.

در تصویر بالا مشاهده می کنید که مثلا قالب News Hunt از زبان های راست چین پشتیبانی می کند و در نمایش زبان فارسی مشکلی ندارد. با زدن دکمه نصب در بالای همان صفحه می توانید این قالب را نصب کنید.

حالا اگر شما از سایت هایی مثل همیار وردپرس قالب دانلود کردید چطور نصب کنید؟ این راه بسیار ساده تر است. در همان صفحه افزونه پوسته ، یک دکمه در بالای صفحه وجود دارد که به کمک آن می توانید قالب دلخواه خود را بارگزاری کنید.

با کلیک برروی این دکمه وارد صفحه زیر می شوید که بایستی فایل فشرده حاوی اطلاعات قالب را انتخاب و برروی نصب کلیک کنید.

اگر به حجم فایل آپلود شده وردپرس ایراد گرفت احتمالا میزان فایل آپلودی در تنظیمات PHP هاست را باید افزایش دهید. اگر مشکلی نباشد قالب و نصب می شود.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا