آموزشمطالب برتروردپرس

چطور سرعت ووکامرس را افزایش دهیم؟

اگر در وردپرس بخواهید فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید، احتمالا به دلیل فراگیری از ووکامرس استفاده خواهید کرد. ووکامرس یک افزونه است که راهکار و گردش کاری یک فروشگاه اینترنتی کامل را به وردپرس اضافه می کند. چنین افزونه ای مسلما از منابع بیشتری نسبت به وردپرس استفاده می کند. در این پست به شما چند نکته بابت افزایش سرعت سایت ووکامرسی پیشنهاد می کنم. در ادامه با من همراه باشید.

  • حتما هاست خوب استفاده کنید

هاست خوب، باعث سرعت بیشتر می شود. یک هاست خوب ، فضای ذخیره سازی آن روی حافظه های NVMe است. مقدار i/o بالایی دارد و بهتر است که در منطقه جغرافیایی مشتریان خود ، هاست شما قرارداشته باشد.

نکته بعدی بابت هاست فروشگاه اینترنتی این است که اگر دیتای شما حدود 1 گیگابایت است، برای کار با این دیتا برروی هاست حتما 1 گیگابایت فضای بیشتر در نظر داشته باشید، 1 گیگابایت هم برای نفس کشیدن سرویس در نظر داشته باشید که مثلا اگر در حین ریکاوری نیاز به نصب افزونه یا کار خاصی بود ، فضا کم نیاورید. همیشه 3 برابر دیتای خود فضا تهیه کنید.

  • از ابزارهای کش استفاده کنید

ابزارهای کش وردپرس بسیار هوشمند شده اند. اگر شما برروی ووکامرس سرویس کش فعال کنید، احتمالا فقط فیلد قیمت یا موجودی در بارگزاری صفحات لود می شوند و الباقی موارد از حفظ اجرا می شوند. این باعث افزایش سرعت سایت شما می شود. چرا که فروشگاه اینترنتی برخلاف مثلا وبلاگ ها یا سایت های محتوایی، یک سری محصول ثابت دارند که دارای قیمت و موجودی متغیر می باشد.

  • ووکامرس و افزونه های مرتبط را بروز نگه دارید

با هر بروز رسانی در نرم افزارهای مختلف من جمله ووکامرس و افزونه های مرتبط آن، کلی کد بدرد نخور و اضافه از مجموعه حذف می شوند. سرعت ها بهبود بخشیده می شود،و در نهایت بسته نرم افزاری با نیاز و ویژگی های جدید هاستینگ ها تطابق داده می شوند. به همین دلیل حتما در اولین فرصت ووکامرس و تمامی افزونه های وابسته آن را بروز کنید.

  • تصاویر محصولات را بهینه کنید

اگر بدون بهینه کردن تصاویر ، اقدام به آپلود آنها بکنید، نه تنها فضای هاست خود را بیهوده اشغال می کنید، بلکه در عملکرد سایت خود نیز اختلال ایجاد می کنید. تصاویر را قبل از آپلود می توانید به کمک فوتوشاپ یا حتی Paint براحتی تغییر سایز و کم حجم کنید. از فرمت های webp و jpeg استفاده کنید. این فرمت ها نسبت به فرمت های مشابه حجم کمتری دارند.

  • از قالب های جدید و سریع استفاده کنید

قالب های جدید و بروز می توانند در سرعت لود شما بسیار تاثیر گذار باشند. اگر کد نویسی قالبی حتی در صورت سبک بودن مثلا برای وردپرس های قدیمی نوشته شده باشد مسلما سرعت بسیار کمی روی وردپرس های جدید دارد.

قالب Store Front نمونه یک قالب سبک و چابک است که می تواند برروی هر سخت افزاری به سرعت اجرا شود. سعی کنید از قالب های سنگین و کپی برداری شده و نال شده استفاده نکنید. استفاده از قالب اورجینال و سبک به بهبود سرعت ، سئو و در نهایت تجربه کاربری مشتری شما کمک می کند.

  • افزونه های اضافه و زیادی مناسب نیست

اینکه برای هر کاری یک افزونه در وردپرس وجود دارد از طرفی خوب است و از طرفی بد است. اینکه همه کارها را به افزونه ها بسپاریم یا اینکه برای زیبایی سایت یا اضافه کردن مثلا فید اینستاگرام یک افزونه جدید نصب کنیم اصلا برای فروشگاه شما خوب نیست. سعی کنید هر چیزی را Pure یا خالص استفاده کنید. زرق و برق دادن به کمک افزونه ها، باعث کندی سایت شما می شود. اگر سخت افزار عالی دارید و هاستی گران قیمت ، مشکلی نیست ولی در اکثر موارد هاست های معمولی خریداری می شوند و به همین دلیل کارایی سایت های فروشگاهی به شدت کاهش پیدا می کند.

چند نکته اشانتیون و کلی :

  • حتما از آخرین نسخه PHP استفاده کنید. اگر قالب شما این امکان را نمی دهد قالب جدیدتری تهیه کنید.
  • به کمک ابزارهای تحلیل پایگاه داده ، بانک اطلاعات سایت خودتان را تمیز نگهدارید.
  • سعی کنید از نسخه انگلیسی ووکامرس استفاده کنید و حدالامکان از ووکامرس فارسی استفاده نکنید.
  • ورود با پیامک را به روشی ساده خودتان پیاده سازی کنید و افزونه آماده استفاده نکنید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا