آموزشمطالب برتروردپرس

چطور در وردپرس مجموعه پست های مرتبط ایجاد و مدیریت کنیم؟

در وردپرس می توانید به کمک تگ یا دسته بندی خاصی ، پست های مرتبط به هم را مدیریت کنید، ولی اگر مثلا یک مجموعه آموزشی ایجاد می کنید، شاید بخواهید ترتیب ها را جابجا کنید یا اینکه محتوا را بروز کنید و همچنین با یک کلیک لیست محتوای آموزشی را داخل یک صفحه جاسازی کنید. برای این کارها تگ یا دسته بندی لازم شما نیست، شما بایستی یک ابزار حرفه ای تر داشته باشید. در این پست می خواهم به شما ابزاری جهت مدیریت و ایجاد مجموعه پست های مرتبط در وردپرس را به شما آموزش دهم.

برای موضوع مورد بحث ما نیاز است که افزونه  Issues and Series را نصب و فعال کنید. این افزونه برای ایجاد سری های آموزشی و یا محتوای مرتبط و سریالی کاربرد دارد.

بعد از نصب و راه اندازی این افزونه ، بخشی به نام Manage Series به زیر منوی Post اضافه می شود. در این بخش می توانید همانند حالت دسته ها، موضوعی که می خواهید برای آن تولید محتوای سریالی کنید را اضافه کنید.

مثلا ما در تصویر زیر ، مجموعه پست آموزشی درباره ایجاد پادکست می خواهیم درست کنیم. بایستی یک نام، یک نام کوتاه و توضیحات مختصر برای سری خود انتخاب کنید.

حالا برای اینکه محتوا وارد این دسته بکنید، در هنگام انتشار پست جدید خواهید دید بخشی به نام Series اضافه شده که در آن مثلا دوره آموزش ایجاد پادکست ( تصویر زیر ) قرار دارد. سری که مد نظر شماست را بایستی در این بخش انتخاب کنید.

حالا که محتوا را منتشر کردید. می خواهید از این لیست در صفحات و جایگاه های مختلف استفاده کنید. ابتدا بایستی ترتیب ها را درست کنید یا اگر تیترها را می خواهید یک سان سازی کنید آنها را ویرایش کنید. برای اینکار یک منوی دیگر در بخش Post اضافه شده که Publish Series نام دارد. در اینجا می توانید محتوای یک دوره آموزشی را اگر اوکی است همه را با هم منتشر کنید یا اینکه همه را با هم از حالت منتشر شده خارج کنید تا بروز رسانی شوند.همچنین می توانید ترتیب آنها را نیز مشخص و بروز کنید.

حالا که همه چیز را درست تنظیم کردید، می توانید محتوای خودتان را منتشر کنید. بعد از این کار اگر وارد یکی از پست های خود شوید خواهید دید که در بالای آن پست ، سلسله مراتب ترتیب آموزش ها قابل مشاهده است.

امیدوارم این آموزش برای شما کاربردی بوده باشد. موفق و پیروز باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا