آموزشکسب و کار

چطور در هزینه های هاستینگ صرفه جویی کنیم؟

یکی از دغدغه های وبمسترها ، هزینه های هاستینگ است. عملا داشتن سایت و بلاگ شخصی ، به امری لاکچری تبدیل شده در حالیکه چندین سال قبل داشتن بلاگ و سایت خیلی ساده و کم هزینه بود.

چاره چیست؟ خب ، چاره استفاده از فناوری های جدیدی است که برای کسب و کارها ایجاد شده تا در مدیریت هاستینگ راحتتر باشند و دغدغه هزینه تمدید نداشته باشند.

یکی از راهکارهای خوبی که برای سایت های وردپرسی به صورت turnkey در دسترس است استفاده از صندوقچه یا bucket های ابرآروان است.

ابرآروان فضای 5 گیگابایتی را برای شروع به صورت رایگان در اختیار شما می گذارد و ترافیک هم تا حدودی رایگان است ، اگر از این مقدار بیشتر استفاده کردید به صورت pay as you go می توانید هزینه را پرداخت کنید. در غیر این صورت می توانید یک سری پکیج آماده را تهیه کنید.

فرض کنید هاستی 2 یا 5 گیگابایتی تهیه کردید و کلی محتوا و محصول مختلف را درون یک سایت وردپرسی برای مخاطبان خود ارائه کردید. بعد از مدتی هزینه های تمدید سرسام آور می شود یا شما به لیمیت هاست خود میرسید. بهترین چاره استفاده از افزونه object storage ابرآروان است که براحتی ستاپ می شود و فولدر wp content بخش uploads که شامل تصاویر و مدیای شما می شود را داخل یک صندوقچه میریزد. حتی امکان برون ریزی از وردپرس به صندوقچه به صورت کامل را دارد تا شما هیچ مدیایی را روی هاست خود نداشته باشید.

اینطور هم سرعت لود سایت شما افزایش پیدا می کند و هم در هزینه های تمدید هاست خود دچار صرفه جویی زیادی می شوید. تصاویر همین پستی که مشاهده می کنید هم اکنون داخل ابراروان ذخیره شده است.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا